Ga naar inhoud

Hoe verwijder ik Live Security Platinum?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds gisteren bij het surfen opeens een "nieuw" en ongevraagd programma op m'n desktop computer gekregen met de naam "Live Security Platinum". Deze computer werkt nu alleen nog in veilige modus maar ik heb dan ondanks de keuze met netwerkverbinding toch geen internet verbinding. Ik wil heel graag van dit programma af want via internet ben ik er inmiddels achter dat dit GEEN security programma is. Weet ook niet hoe dit programma zo opeens op m'n computer is gekomen, wel dat het vervelend is want normaal afsluiten of programma's starten gaat niet meer (geen reactie meer met muis). Nu heb ik een aantal sites bezocht om het programma te verwijderen maar begrijp daar toch niet zo heel erg veel van dus ik hoop dat jullie me er in het duidelijk Nederlands vanaf kunnen helpen. Mijn computer loopt op Windows XP. Heb (nog) geen verstand van een hijackprogramma noch enige vorm van virussen verwijderen. Is er iemand die mij kan helpen dit programma voorgoed van mijn computer af te krijgen?
Link naar reactie
Probeer het volgende, namelijk Internet Explorer opnieuw instellen: klik in IE op de knop Extra en kies Internetopties. Of ga via het Configuratiescherm naar Internetopties. Klik dan op de tab Geavanceerd en daar klik je op de knop Opnieuw instellen. Er volgt eerst en waarschuwing en een overzicht van de gevolgen door de actie! Daarbij wordt een uitgebreide schoonmaakactie uitgevoerd. Ook worden ook invoegtoepassingen (zoals bijv. extra zoekbalken van derden) uitgeschakeld. De favorieten blijven behouden. Bevestig dan ook de waarschuwing door nogmaals op de Opnieuw instellen te klikken. Na deze actie is Internet Explorer bijna weer als nieuw.
Link naar reactie
Zo te lezen bent u slachtoffer geworden van malware die zich voordoet als antivirustool. Mocht u met bovenstaande methode online weten te komen, zorg dan dat u een virusscanner paraat hebt om Live Security Platinum te verwijderen. Als het goed is weet zelfs Microsoft Security Essentials deze te verwijderen. Mocht u helemaal niet meer online komen met de pc, maak dan (met een andere pc) een opstartbare schijf of usb-stick aan met Kaspersky Rescue Disk. (https://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk) Deze kan de computer scannen en schoonmaken voordat Windows start.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...