Ga naar inhoud

Hoe sluit ik twee computers aan op één monitor?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis 4 computers en maar 3 monitors. En nu wil ik er 2 op 1 monitor laten draaien. Ik weet dat je niet 2 computers in 1 monitor kan pluggen dus had ik dit bedacht, maar weet eigenlijk niet hoe ik het moet realiseren. Computer A gaat via lan kabel naar computer B. Computer B is aangesloten op monitor. De bedoeling is om Computer A en B gewoon helemaal te kunnen gebruiken. dus niet alleen file share, maar gewoon dat je ergens op drukt en dan het beeld overschakeld en je het bureaublad van de andere pc ziet? Weten jullie iets?
Link naar reactie
Er zijn ook special computerswitches hiervoor. Hierbij sluit je het beeldscherm en toetsenbord aan op een kastje zo een als deze en sluit je computers daar dan ook op aan. Zet deze achter het beeldscherm. Als je dan de andere PC nodig hebt druk je op het knopje en dan heb je de andere PC op toetsenbord muis een beeldscherm. Je kan bijvoorbeeld ook een programma als LogMeIn free of PRO gebruiken. Dan kan je dus over de hele wereld je PC gebruiken. Een andere manier is UltraVNC deze valt ook over de hele wereld te gebruiken, maar dat is wat ingewikkelder. Maar het UVNC kun je snel binnen je eigen netwerk je eigen PC besturen. Maar je kan natuurlijk ook zelf op google zoeken naar een programma dat je wel bevalt
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...