Ga naar inhoud

NAS of Mediaplayer?


anoniem

Aanbevolen berichten

Op dit moment hebben we 3 pc's in huis (laptops). Nu heb ik een externe hd waar ik mijn backups op maak, deze begint aardig vol te raken daar het maar een 300 G schijf is. Wat ik graag zou willen is een centrale opslagplaats voor data (foto's, bestanden, films, muziek ed) zodat we die vanaf alle pc's zouden kunnen benaderen. Om dit te doen heb ik naar mijn idee een network storage device nodig, dus een NAS (vb lacie NAS server network space van 1TB). Maar nu hoor je ook veel over de zogenaamde mediplayers zoals bv de Playon!HD Mediaplayer. Mijn vragen: 1-Kun je een mediaplayer ook gebruiken als externe HD voor backups van niet-media bestanden zoals office bestanden? 2-Kun je een NAS ook koppelen aan je TV (hebben hier iTV van tele2 met HD recorder)? 3-moet ik deze twee dingen echt los van elkaar zien?
Link naar reactie
Ik zou de mediaplayer met hdmi op de tv aansluiten, en de netwerkaansluiting direct op het netwerk, in jouw geval de router dus. Je kunt de playon!hd ook zonder schijf kopen, kun je er zelf een 2TB schijf in zetten. Een echte NAS is wel veel sneller met bestandsoverdracht dan een Media Player met Nas functionaliteit, die traagheid heeft al menigeen op de zenuwen gewerkt, vooral deze gebaseerd op de realtek chip zijn sloom.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...