Ga naar inhoud

Wasmachine maakt herrie na plaatsten nie


Aanbevolen berichten

[B] Wasmachine maakt herrie na plaatsen nieuwe schokdempers [/B] Ik heb vorige week de schokdempers van mijn wasmachine vervangen (na grondig uitzoekwerk). Ze waren idd versleten en er zaten al scheurtjes in de dempers. Het gebonk tijdens het centrifugeren en vooral bij het tot stilstand komen leek opgelost. De aanzet tot centrifugeren klinkt weer als vanouds: stil. MAAR... Ik heb inmiddels 4 wassen gedraaid, maar bij de hoge toeren maakt de wasmachine nu ineens veel meer (andersoortige!) herrie in het binnenwerk en schudt/trilt de wasmachine! Het lijkt bij elke was erger te worden: hij liep zelfs wat weg. Eerste gedachte is natuurlijk: ongegrond, waterpas, voetjes controleren. Maar dat alles heb ik grondig gecontroleerd. * De machine staat al 12 jaar op een (intacte) tegelvloer. Ik heb in de loop der jaren de machine regelmatig verplaatst en met zorg stevig en waterpas teruggezet: nooit problemen mee gehad. * Het bewegen/schudden lijkt vooral bovenin de machine te zitten (logisch op zich, gezien de kracht nodig voor 1200 toeren en de ophanging) en als ik op de bovenkant leun wordt het wel n tikkie minder maar ik voel dan ook heel goed de sterkere schud/trilbeweging in het binnenwerk. Je ziet het ook aan de buitenkant. * De trommel beweegt gecentreerd. * De ophanging vd veren zijn intact, en het lijkt erop dat de veren zelf ook nog in orde zijn. (Zie foto's![B] ik krijg ze niet geplaatst![/B]) [U]Zo niet, dan hoor ik dat graag![/U] * Kan het misschien ook zo zijn dat de (plastic) pluggen vd schokdempers (nog) te star zijn waardoor er een onbalans wordt veroorzaakt? (Misschien wat ver gezocht...?) Aanvulling za 18/4: Ik lees net op het Kassa-forum dat het tril/herrie probleem wat zich bij mijn wasmachine voordoet ook kan komen door versleten lagers. Dat is hier nog niet geopperd. Zou dit ook nog een mogelijkheid kunnen zijn? Heeft iemand een idee?? Het betreft:  AEG Lavamat 12710 (was- droogcombi)  Prod.No. 914653301 01  Type P6347668 (Serie No.439 0032)  Uiteraard alvast bedankt!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...