Ga naar inhoud

upgrade naar 2000


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit te tweifelen aan een upgrade naar winXP of 2000. Als ik de cd van Windows XP erin doe kan ik een "compatible check" uitvoeren vanaf de cd. Hierbij krijg ik een melding van een belemmering. nl: Niet ondersteunende hardware-configuratie. De hardwareapparaten verhinderen de upgrade naar Windows XP. het gaat om de Highpoint HPT366 Ultra DMA-controller. Dus ik dacht ik doe wel een upgrade naar win2000 en laat XP voor wat het is. MAar bestaat er voor Windows 2000 ook zoiets als de compatible check?
Link naar reactie
Toch moet het kunnen met XP, lees ik [url=http://groups.google.com/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&threadm=3c34ce5c%240%2475147%24ba620e4c%40news.skynet.be&rnum=5&prev=/groups%3Fq%3DHighpoint%2BHPT366%2BUltra%2BDMA-controller%2Bxp%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3D3c34ce5c%25240%252475147%2524ba620e4c%2540news.skynet.be%26rnum%3D5]hier[/url]. En elders heb ik ook gelezen dat het kan met de drivers van Win2000. [url=http://groups.google.com/groups?q=Highpoint+HPT366+Ultra+DMA-controller+xp&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&selm=ogXQ7.85594%24MX1.13509172%40news02.optonline.net&rnum=10]Deze[/url] is ook lezenswaardig in dat verband. Wat die compabiliteit betreft van Win2000: http://www.microsoft.com/windows2000/server/howtobuy/upgrading/compat/default.asp Kijk eventueel ook op de site van je mobo voor drivers.
Link naar reactie
Deze twee links die vertellen het verhaal dat je op een "bepaald"moment (tijdens een pop-up promt schermpje waarin hij devices vraagt) op F6 moet drukken. Maar alles wat ik tot nu toe gevonden heb zijn allemaal oplossingen voor een clean installation. en ik wil upgraden. ik heb inmiddels wel de juiste drivers voor Windows Xp gevonden (hoop ik :-? )maar daar staat dit bij: [quote:3e6e8d0f3b="WindowsXp-drivers.com"] Use F6 to install the HPT366 driver during XP setup. XP will prompt you to press this key to add a new device. XP will continue to copy files, then post a new screen that asks you to press 's' to install the driver. Insert the floppy, press the 's' key, then follow XP's prompts. If you are upgrading Win98 or ME, you may first have to remove the current Win98 drivers. To remove these drivers, delete the following files You can use the Windows search option, or look in the following directories hpt366.mpd hptpwr.vxd Both of these files are found in c \windows\system\iosubsys hpt366.inf (this may also be listed using the full controller name) This file is located in c \windows\inf\other After deleting these files, remove the 2 HPT366 entries from Device Manager (under SCSI controllers). [/quote:3e6e8d0f3b] en dit is exact hetzelfde wat uitgelegd word bij een schone installatie. Maar geld dit ook voor een Upgrade?? :o
Link naar reactie
Dat lijkt me wel, want er staat toch duidelijk: "If you are [i:d65918c946]upgrading[/i:d65918c946] from Win98 or Me blah blah. Daarna moet je dus nog wat bestanden wissen etc., maar dan moet het kunnen. Overigens zou ik [i:d65918c946]niet[/i:d65918c946] upgraden, maar gaan voor een "schone install". De kans op narigheid daarna is aanzienlijk kleiner.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...