Ga naar inhoud

Hoe kan ik Windows98 verwijderen bij een dualboot


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op een LapTop waar win2000 was geinstalleeerd Win98 ernaast geinstalleerd. Omdat de HD FAT32 was geformateerd heb ik het op dezelfde partitie laten zetten (ik zou het nu niet meer zo doen, maar toen wist ik niet hoe anders). Het werkt verder prima, maar de reden om win98 te installeren is nu meer (spelletjes spelen voor de kids, die hebben nu een eigen pc). Om schijfruimte te creeren wil ik win98 weghalen, maar HOE DOE IK DAT zo veilig mogelijk. Gewoon de win98 directory deleten? ??
Link naar reactie
Het probleem met een Windows 2000 installatie en een Windows 98 instalatie op één partitie samen is dat de directory Program Files bestanden bevat van beide installaties. De directory waar Windows 98 in geinstalleerd is kun je zo verwijderen, maar er blijven dus bestanden achter inProgram Files die je niet zomaar kunt verwijderen, want ze kunnen ook nog worden gebruikt voor Windows 2000. Als je de Windows 98 directory hebt verwijderd moet je niet vergeten het bestandje boot.ini aan te passen. Hier moet je de regel die verwijst naar je Windows 98 installatie uit halen, anders blijft Windows 98 in het bootmenu staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...