Ga naar inhoud

met ACPI uit sluit win9x gewoon af, en XP powerknop drukken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb gewoon een computer met een ATX moederbord en ATX-voeding (dus gewoon Soft-Power Off ondersteuning) en nu valt mij het volgende op: Als ik ACPI in BIOS uitzet, en ik installeer Windows ME. En je gaat dan Windows afsluiten, sluit die gewoon meteen af en hoef je geen powerknop te gebruiken. Bij XP, .Net of 2000 met ACPI uit in BIOS, en als ik dan ga afsluiten. Geeft Windows de melding dat ik de Computer nu uit kan zetten. En dan moet ik wel de power-knop gebruiken. Ik heb eens zitten nadenken of hier een logische verklaring voor kan zijn. Maar ik kan er zelf niet op komen. Weten jullie hoe dit zit? Hoe kan het dat een PC met win ME en ACPI uit in BIOS meteen alles uitschakelt, en een PC met ACPI uit en XP of 2000 niet? Ik wil namelijk weten hoe dit in elkaar zit. mvg, Roy
Link naar reactie
Het meest handige is om bij de systeemeigenschappen van je pc, daar waar de hardware vermeld staat, de verborgen apparaten aan te vinken. Dit kun je onder het kopje beeld doen. Dan komt daar NT APM legacy bij te staan. Kies eigenschappen en haal het rode kruisje weg. Daarna sluit de pc weer softwarematig af. Of anders de bios upgraden en windows opnieuw installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...