Ga naar inhoud

XP start erg traag op


anoniem

Aanbevolen berichten

K7S5a AMD Athlon XP 1700+ 256 MB RAM NVIDIA G-Force 2 MX/MX 400 Win Xp Prof NL Monitor: LG Studioworks 67i ( 15") 2 vragen: 1. Het duurt erg lang voor XP is opgestart. Gemiddeld zo'n 30 seconden. Voorheen was dit veel korter, naar mijn idee. (ik bedoel hier de tijd dat het zwarte scherm te zien is met XP logo,. dus niet bureablad) wat kan de oorzaak zijn. Ik heb een dual boot, (xp/98) , Maar pas ná selectie duurt het zo lang. en het laden van bepaalde programma's lijkt me in dit stadium niet relevant? dat gebeurt daarná toch pas? 2. Soms, vaak na het uitschakelen en weer opnieuw aanzetten van de pc, krijg ik na selectie van XP alleen een zwart scherm met een knipperende cursor. En blijft zo staan. Na reset daarna start ie vaak weer normaal op
Link naar reactie
Bij het uitpakken (unzippen) kun je toch aangeven waar het bestand uitgepakt moet worden? Geef desnoods een locatie op die je gemakkelijk kan terugvinden. Standaardl ocatie waar het uitgepak wordt is: C:\Documents and Settings\jouw login\Local Settings\Temp. De map local settings is een verborgen map, vandaar dat je hem misschien niet terug vindt. Om ze zichtbaar te maken ga je in Windows verkenner naar het menu Extra - Mapopties - Tabblad Weergave - bij Geanvanceerde instellingen vink je aan: Verborgen mappen en bestanden weergeven. succes Marc
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb hetzelfde moederbord en ook last van hele trage boot-ups onder XP. Denk niet dat bootvis een oplossing kan zijn, want het is de XP-kernel zelf die zo traag schijnt te laden. Ik vermoed dat hij gewoon een tijd vasthangt bij het detecteren van een bepaald hardware-onderdeel ofzo... Henk, is het probleem bij jou al opgelost?
Link naar reactie
[quote:d4e91b0c9c]ALs je sneller wilt opstarten kan bv: via msconfig--> startup of zoiets, alles wegvinken dat niet hoeft op te starten als windows komt [/quote:d4e91b0c9c] volgens mij moet dat niks uitmaken, want de lange opstarttijd zit bij mij in de tijd nog dat het windows logo in beeld is. dan zit je nog niet ín windows, lijkt me toch? [quote:d4e91b0c9c]Haal c:windows/prefetech eens leeg [/quote:d4e91b0c9c] wat zijn dat voor bestanden? ik zie '.pf' extensies.. je zult begrijpen dat ik het link vind om zomaar te deleten[/quote]
Link naar reactie
Het is gewoon het starten van de kernel zelf dat zolang duurt, hij lijkt gewoon vast te hangen bij het detecteren van de hardware (wat altijd gebeurt tijdens het laden van de kernel). Tijdens die 20 seconden ofzo dat hij schijnt vast te hangen, doet de harde schijf dus niks, en kan het zeker niks te maken hebben met defragmentatie of dergelijke. Ik vind het vreemd dat andere mensen daar nooit over klagen, misschien heeft het wel te maken met de videokaart ofzo: (enige kaart die er in steekt trouwens) ik heb een nvidia riva tnt2 M64 , en jij blijkbaar ook een nvidia. Ik ga eens proberen wat het geeft met een SiS-kaartje dat ik hier nog heb liggen.
Link naar reactie
Wanneer Windows XP opmerkelijk trager begint te werken nadat u een nieuwe geluidskaart of een nieuw audio-stuurprogramma hebt geïnstalleerd,komt dit waarschijnlijk door een fout. In het stuurprogrammabestand "portcls.sys". deze fout veroorzaakt een geheugenlek,waardoor aanzienlijk veel systeembronnen verloren gaan. U lost dit probleem op door een herstelde versie van "portcls.sys te installeren (versie 51.2600.10 of hoger). u kunt een herstelprocedure ophalen met Windows Update. Klik op start/windows Update en zoek 'm op. Probeer het even. :wink:
Link naar reactie
Het probleem deed zich bij mij al van in den begin voor, toen ik win XP installeerde op m'n nieuwe pc. Zelfs bij het installeren van XP vond ik al dat het starten van de kernel (helemaal vanvoor in de installatie) al zéér lang duurde in vergelijking met andere systemen, en ook bij de eerste bootups van XP (toen er nog geen andere drivers geinstalleerd waren) ging het zo traag. Ik hoopte dan dat het wel opgelost zou raken door van alles een recente driver te installeren, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Het is trouwens denk ik nog voor het laden van losse drivers dat het probleem zich voordoet. Vanaf dat hij voorbij dat bootlogo is draait alles trouwens aan normale snelheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...