Ga naar inhoud

opstarten stopt na initiatisatie van de virusscanner HULP!!


Aanbevolen berichten

nadat ik mijn pc aanzet, wordt mijn virusscanner geinitialiseerd en vervolgens stopt de zaak ik krijg dan een prompt te weten c:\ als ik daarna c:\windows\win in tik dan start windows zolas het moet op ik denk dat er iets fout is gegaan met mijn command.com of autoexec.bat mijn exec.bat ziet er normaal uit behalve na de regel c:\windows\command dan staat er c:\ c:\ in mijn command.com file staat alleen c:\ ik denk dat er ergen een regel bij moet zoals c:\windows\win om windows opte starten, maar weet niet waar wie heeft het antwoord voor me? alvast bedankt
Link naar reactie
Ik denk dat er eerder iets is gebeurd met het bestand MSDOS.SYS. In dit bestand staan bij mij de volgende regels: [code:1:95f6189680][Paths] WinDir=C:\WINDOWS WinBootDir=C:\WINDOWS HostWinBootDrv=C [Options] BootMulti=1 BootGUI=1 DoubleBuffer=1 AutoScan=1 WinVer=4.10.2222 ; ;The following lines are required for compatibility with other programs. ;Do not remove them (MSDOS.SYS needs to be >1024 bytes). ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxa ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxb ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxc ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxd ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxe ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxf ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxg ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxh ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxi ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxj ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxk ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxl ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxm ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxn ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxo ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxp ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxq ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxr ;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxs Network=0 DrvSpace=0 DblSpace=0 BootDelay=0[/code:1:95f6189680] Ik vermoed dat bij jou een van de regels is verminkt. Je kunt dat zelf even controleren. Houdt er wel rekening mee dat dit een systeem-bestand is. Mocht daarin iets mis gaan, dan kan het zijn dat je systeem niet meer opstart. Maak dus vooraf een kopie van dat bestand. Maak voor de zekerheid ook een opstart-diskette. Windows wordt normaal niet vanuit AUTOEXEC.BAT opgestart. Dat zou ook vreemd zijn, want dat bestand kan ook worden opgestart vanaf de DOS-prompt. Daarmee zou je Windows binnen Windows kunnen draaien. Dat is vragen om vastlopen van de computer. Als je het bestand hebt aangepast, wijzig dan ook de attributen weer. Dit doe je door de volgende regels te typen in de DOS-prompt: [code:1:95f6189680]CD \ ATTRIB MSDOS.SYS +R +H +S[/code:1:95f6189680]
Link naar reactie
Windows heeft idd de autoexec.bat niet nodig. Je laat niet je hele autoexec zien want blijkbaar wordt je virusscanner (mcafee?) al onder dos gestart begrijp ik uit je omschrijving en die opdrachtregel zie ik niet. Werkt je virusscanner nog wel of is hij aangetast door bijv het yaha of klez virus (deze schakelen je virusscanner uit) waardoor de zaak al vastloopt bij het uitvoeren van autoexec. Zet eens een "rem " voor de virusscan opstartregel in de autoexec en kijk of hij nu wel doorstart. Zo ja voer dan een onlinescan uit op virussen: http://housecall.trendmicro.com/ Bij de huidige verspreiding van het yaha virus is het maar een idee..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...