Ga naar inhoud

Windows XP te weinig rechten met Live-update


Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje Windows XP draaien en heb een "user" account gemaakt. Het probleem is dat ik wil dat dit account normale gebruikers (dus niet admin) rechten heeft maar wel Norton antivirus mag update. Wanneer nu live-update gestart word kan het niet geinstalleerd worden omdat er te weinig rechten zijn. Liveupdate werkt dus wel met de administrator account. Hoe kan ik dit oplossen? Het misschien makkelijker als er een manier is om Norton Antivirus als Administrator te starten zonder dat er een password hoeft opgegeven te worden.
Link naar reactie
Normaal gesproken heeft alleen de administrator rechten om dit soort updates door te voeren. Dit is eigenlijk wel logisch, want anders kan een kwaadwillend persoon de AV ook uitschakelen en dan alsnog je machine om zeep helpen. Dus er zit gewoon niets anders op om of een keer per week zelf je AV up to daten of (als met XP de mogelijkheid bestaat) AV starten met een "run as..." commando (rechtermuis-klik).
Link naar reactie
Dat is het achterlijke nou juist.... Norton Antivirus kan wel uitgezet worden maar niet ge-update worden.... Als je Live-update kiest dan download hij wel alles maar installeren ho maar.. Is er geen mogelijkheid om bv een VB app te schrijven die Norton Antivirus tijdens het opstarten in Administrator-modus start ?
Link naar reactie
[quote:42dc1446cd="G_ij_s"]Dat is het achterlijke nou juist.... Norton Antivirus kan wel uitgezet worden maar niet ge-update worden.... Als je Live-update kiest dan download hij wel alles maar installeren ho maar.. Is er geen mogelijkheid om bv een VB app te schrijven die Norton Antivirus tijdens het opstarten in Administrator-modus start ?[/quote:42dc1446cd] Wat gek bij mij kan je onder beperkte rechten wel gewoon live update uit voeren en instaleren, het enigste wat niet kan is de virusscanner uitzetten, misschien helpt het als je vanuit het start menu de knop van de virusscanner opzoekt en dan met rechtermuistoets op klikt en kiest voor uitvoeren als
Link naar reactie
Het enigste wat ik hier nog wil bijdragen is dat het mogelijk is om tijdens het booten een Kix-script te draaien, die tijdens de opstart admin-rechten krijgt. Misschien is het ook mogelijk om VB zo ver te krijgen (geen ervaring). Kix wordt in een hoop bedrijven gebruikt om dit soort zaken te regelen.
Link naar reactie
Ik heb het met KIX scripts geprobeerd.. Ik had een script geschreven die RUNAS starten en er dan KEYS naar toe stuurd voor het password. Helaas werkt dus niet als je het als script gebruikt omdat dan het DOS-venster niet actief is en de keys er niet naar toe gestuurd worden. Bovendien is dit niet veilig omdat je gewoon het password uit het KIX-script kan lezen. Je kan wel een 'SERVICE' als een bepaalde gebruiker starten.... Weet iemand dan toevallig hoe je Norton Antivirus als Service tussen de lijst krijgt ??? Er staan 2 services van NAV er tussen maar die zijn niet voor het programma zelf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...