Ga naar inhoud

C++: capturing audio (wmme win32 API)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb het volgende probleem. Een applicatie (niet de mijne) stuurt een signaal naar een waveout device. Leuk, maar nu wil ik dat signaal kunnen monitoren / grabben. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen ZONDER directx / activex. Mijn applicatie gebruikt namelijk geen directx / activex en dat wil ik graag zo houden! Groetjes, Philip
Link naar reactie
Hmmm, Wat krijg ik toch overweldigend veel reacties :roll: De beste oplossing om bovenstaande te bewerkstelligen is de mixer zodanig instellen dat de wave-out (DAC) naar de ADC gaat zodat je het signaal simpelweg kunt opnemen (al dan niet gedurende bepaalde tijdsintervallen). Daar zitten echter 2 problemen aan: 1. Niet alle geluidskaarten ondersteunen het doorsluizen van DAC naar ADC. 2. De geluidskaart moet wel vrij zijn voor recording (en dat is in mijn situatie niet het geval). Als iemand dus weet hoe 2 verschillende applicaties toch dezelfde ADC kunnen gebruiken, dan hoor ik dat graag. Groetjes, Philip
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...