Ga naar inhoud

Access: Twee maal gegevens halen uit dezelfde tabel.


Aanbevolen berichten

Ik heb een tabel met NAW-gegevens waarnaar ik meerdere keren verwijs. Bijvoorbeeld een apparaat heeft een Fabrikant en Leverancier. Dat scheelt invoeren dacht ik..... In een rapport wil ik dus per apparaat zowel Fabrikant als Levenrancier opnemen maar dat gaat niet.! Een van de twee wel. Iemand een idee of dat wat ik wil niet kan of een hint naar een oplossing? vr. gr Arnoud
Link naar reactie
Zo zien de relaties eruit. [img:97402246f4]http://home.hccnet.nl/ja.marquart/database1.gif[/img:97402246f4] Zo wil ik graag het rapport. [img:97402246f4]http://home.hccnet.nl/ja.marquart/database2.gif[/img:97402246f4] Ik was niet duidelijk genoeg hiervoor: In de form selecteer door middel van een combobox dus leg je alleen de relatie vast. In het rapport wil ik dan alle gegeven uit de manufacturers bij zowel Manufacturer company als bij Service company. De eerste lukt wel maar de tweede niet. Wie heeft een suggestie?
Link naar reactie
De query bij het rapport [code:1:c8a7f4024a]SELECT Inventory.*, Manufacturers.manAuto, Manufacturers.manName, Manufacturers.manAddress, Manufacturers.manPostalCode, Manufacturers.manCity, Manufacturers.manTelephone, FROM Manufacturers INNER JOIN Inventory ON Manufacturers.manAuto = Inventory.invManufacturer; [/code:1:c8a7f4024a] Het is mij wel duidelijk dat maar op een criterium de manufacturers geselecteerd worden. De Service/Suppliers worden in de SQL nergens geselecteerd dus kunnen die ook niet in het rapport staan, maar in design view krijg ik dat voor elkaar en een goede SQl maken gaat net even te ver. Heeft iemand een voorbeeld ?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:277d7f0ea5="A Marquart"]De query bij het rapport [code:1:277d7f0ea5]SELECT Inventory.*, Manufacturers.manAuto, Manufacturers.manName, Manufacturers.manAddress, Manufacturers.manPostalCode, Manufacturers.manCity, Manufacturers.manTelephone, FROM Manufacturers INNER JOIN Inventory ON Manufacturers.manAuto = Inventory.invManufacturer; [/code:1:277d7f0ea5] Het is mij wel duidelijk dat maar op een criterium de manufacturers geselecteerd worden. De Service/Suppliers worden in de SQL nergens geselecteerd dus kunnen die ook niet in het rapport staan, maar in design view krijg ik dat voor elkaar en een goede SQl maken gaat net even te ver. Heeft iemand een voorbeeld ?[/quote:277d7f0ea5] [code:1:277d7f0ea5] SELECT inventory.* , M1.manAuto AS manAuto, manName AS manName, etc , M2.manAuto AS supAuto, manName AS supName, etc FROM inventory LEFT JOIN Manufacturers M1 ON inventory.invManufacturer=M1.manAuto LEFT JOIN Manufacturers_2 M2 ON inventory.invSupplier=M2.manAuto [/code:1:277d7f0ea5]
Link naar reactie
Dank! Ik heb nog even gezocht in de Access help en vond nog wat aanwijzingen. Het is gelukt met de volgende query [code:1:65c32857bf]SELECT Inventory.*, Manufacturers_1.*, Manufacturers.* FROM (Manufacturers INNER JOIN Inventory ON (Manufacturers.manAuto = Inventory.invSupplier) AND (Manufacturers.manAuto = Inventory.invManufacturer)) LEFT JOIN Manufacturers AS Manufacturers_1 ON Inventory.invServiceComp = Manufacturers_1.manAuto; [/code:1:65c32857bf] vr. gr. Arnoud
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...