Ga naar inhoud

Macro in excel


Aanbevolen berichten

Een vraagje voor de kenners Ik heb een excel-file met ongeveer 600-records (rijen) en een 15-tal kolommen. Nu zou ik een macro willen schrijven die op alle records met in een kolom een waarde x, willen kopiëren naar een nieuw tabblad. Eventueel ook een macro die de nieuwe tabel kan updaten als er nieuwe records bijkomen of als er records wijzigen in de hoofdtabel. Heeft er iemand een idee hoe ik hier aan moet beginnen. Alle hulp is welkom. Alvast bedankt
Link naar reactie
je hebt vast al eens geprobeerd hoe je zoiets voor elkaar kan krijgen. zet nu eens via extra macro ´opnemen´ aan, en doe al die handelingen dan nog eens. stop de opname. de volgende keer hoef je alleen de macro aan te roepen om hetzelfde resultaat te krijgen. (en kies je voor macro bewerken dan kun je je met alle helpfuncties langzaam verdiepen in het wel en wee van de macro´s.)
Link naar reactie
Ik zal ook nog even proberen te helpen, hier wat code: Sub Macro1() ' Je moet zorgen dat je twee sheets hebt ' sheet1 (met gegevens) en sheet2 (leeg) ' ' Door het leuk aanpassen van deze code moet je een eind kunnen komen ' succes Dim myRowcount As Integer Dim myTeller As Integer 'hiermee even kijken hoeveel rijen er zijn 'Let goed op dat je de cel AA1 NIET al gebruikt, want dan verlies je data!!! Range("Sheet1!AA1") = "=counta(A:A)" myRowcount = Range("Sheet1!AA1") Range("Sheet1!AA1") = "" 'ik ga er vanuit dat de te testen waarde in kolom A staat For myTeller = 1 To myRowcount If Range("Sheet1!A" & myTeller) = "x" Then 'als cel A:myTeller = "x" dan wil ik deze kopieeren naar Sheet 2 in cel B:myteller Range("Sheet2!B" & myTeller) = Range("Sheet1!A" & myTeller) End If Next End Sub
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...