Ga naar inhoud

[JAVA] Probleem met RMI


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een heel simpel RMI programmaatje gemaakt (aan de hand van een tutorial). De belangrijke onderdelen staan hieronder: Client: [code:1:e173c73215]HelloInterface hello = (HelloInterface)Naming.lookup("//192.168.0.61/Hello");[/code:1:e173c73215] Server: [code:1:e173c73215]Naming.rebind("Hello", new Hello("Hello, world!"));[/code:1:e173c73215] Het probleem is het volgende. Wanneer ik de Server op een windows pc zet en de client op een linux pc dan gaat alles prima, maar wanneer ik het omdraai (server op linux en client op windows uiteraard met aangepast ip-nummer) dan werrkt het niet. De client geeft dan een foutmelding dat de connectie naar 127.0.0.1 geweigerd is. Dit verbaast mij, want ik gebruik toch echt het goede ip-adres. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit op moet lossen? Nog even de volledige foutmelding: [code:1:e173c73215]java.rmi.ConnectException: Connection refused to host: 127.0.0.1; nested exception is: java.net.ConnectException: Connection refused: connect[/code:1:e173c73215] Alvast bedankt Human Printer
Link naar reactie
[b:7e85d6c53a]Nergens[/b:7e85d6c53a] in mijn code komt het ip-adres 127.0.0.1 voor. Dit komt pas naar voren in de foutmelding. Maar ik heb in de tussentijd nog even verder gezocht en ik heb een andere tutorial gevonden die wel werkt. Hierin worden een aantal stappen anders gedaan. Conclusie: De eerste tutorial deugde gewoon niet. Ik heb nu de volgende codefragmenten: server:[code:1:7e85d6c53a]Naming.bind("rmi://192.168.0.62/Hello", new Hello("Hello world"));[/code:1:7e85d6c53a] client:[code:1:7e85d6c53a]HelloInterface hello = (HelloInterface)Naming.lookup("rmi://192.168.0.62/Hello");[/code:1:7e85d6c53a] Nu werkt het wel Toch bedankt, Human Printer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...