Ga naar inhoud

[VB.NET] Main form aanspreken


anoniem

Aanbevolen berichten

Dit is misschien een domme vraag, maar ik vind het echt niet, ondanks alle creativiteit... Ik werk aan een programma die het ledenbeheer van een vereneging verzorgt (vanuit een database natuurlijk). Om een nieuw lid toe te voegen open ik een aparte form: [code:1:1b3e6ed297]Dim frmNieuwlid As New frmNieuwlid frmNieuwlid.Show() frmNieuwlid.ShowInTaskbar = False[/code:1:1b3e6ed297] Bij afsluiten van die nieuwe form na het ingeven van een lid zou de frmMain gerefresht moeten worden, zodat het nieuwe lid er ook in komt te staan. Ik slaag er echter niet in om die frmMain aan te spreken... Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld frmMain.refresh() te doen (waarbij refresh een zelfgemaakte methode is natuurlijk), of om de frmMain te laten controleren wanneer het nieuwe form gesloten wordt en dan zichzelf te refreshen? Dank bij voorbaat
Link naar reactie
Als je een "ShowDialog" doet ipv een "Show", dan blijft je gewoon in de aanroepende methode totdat je de form sluit. Als je dan het formulier gesloten hebt kun je een refresh doen. [code:1:a2d98a47ca] Dim frmNieuwlid As New frmNieuwlid frmNieuwlid.ShowDialog() RefreshDataOfZoiets() 'Belangrijk!! frmNieuwlid.Dispose() [/code:1:a2d98a47ca]
Link naar reactie
Ok, bedankt, dat werkt alleszins al redelijk goed (traag weliswaar, ma kga mn code es moeten opkuisen...) Nu vraag ik mij af... kan ik er nog voor zorgen dat dit formulier niet in de taakbalk verschijnt? Oorspronkelijk deed ik dat met [code:1:3dc47a0422]frmNieuwLid.showInTaskbar = false[/code:1:3dc47a0422] Maar nu lukt dat dus niet meer, aangezien hij maar verder gaat met de code vanaf het moment dat het "dialoogformulier" gesloten wordt. En die property voor het "showdialog" zetten helpt ook niet. Of is dit iets wat ik er bij ga moeten nemen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...