Ga naar inhoud

VB6: Message systeem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik het handigste een systeem maken in VB6 om aan alle gebruikers binnen een netwerk af en toe een melding te kunnen geven. Er draait al een applicatie van mij op elke pc. Hierin wil deze mogelijkheid maken. Het allermakkelijkst lijkt mij een timer die steeds controleert of er een bepaald bestandje bestaat, maar mijn gevoel zegt dat dat onnodige overhead op het netwerk produceert (+- 100 pc's). Het liefst heb ik een event dat raised als er iets is. Iemand briljante suggesties? bedankt, ROB
Link naar reactie
Inderdaad briljant, maarrreehh Het is maar af en toe wenselijk, zo'n globaal bericht. Bijna alle gebruikers hebben een gesloten desktop en zulke programma's geven altijd weer meer ongewenste mogelijkheden aan de gebruikers dan je eigenlijk wilt. Bovendien zitten we niet op nog meer applicaties (en extra onderhoud/beheer) te wachten. Ik wil het gewoon als een functie toevoegen aan mijn applicatie die toch al overal draait. Maar als het niet 123 (456) te doen is, dan maar met een timertje. ROB
Link naar reactie
[quote:40fe0c015f="Rob V"]Het zijn (zeer binnenkort) geen 98 bakken (meer). net send? zou je dit iets nader willen beschrijven? misschien een idee. Rob[/quote:40fe0c015f] Zoek gewoon es op google oid. Net Send zit standaard in de windows NTserie. (dus ook 2000 en xp) Je kan naar 1 computer of naar bv iedereen in het netwerk een berichtje sturen en dat verschijnt als een popupje zeg maar. Je zou ook nog winpopup oid kunnen gebruiken. Windows 98 kent dat ook, maar dan moet je wel dat programmatje opstarten. Dat hoeft bij net send niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...