Ga naar inhoud

Batch om .pst bestanden te backuppen en terug te zetten


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Ik ben bezig met het maken van een batch bestandje dat de persoonlijke mappen bestanden (.pst) van Outlook XP (2002) op een andere plek zet en lege door Outlook gemaakte .pst bestanden weer terugzet. Ik wil nu bestanden uit: C:\Documents and Settings\*****\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\*.* Verplaatsen naar: C:\Documents and Settings\*****\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Batch\ Maar hij geeft de melding dat er een fout in de syntaxis zit. Als ik een bestandje test.txt in de map Outlook maak en het edit commando gebruik gaat edit het pad in stukjes delen. Kan Dos zulke lange paden niet aan? Dit is mij (code): @echo off cls echo. echo Menu: echo Kies een nummer: echo 1. Verplaatst je e-mail bestand echo 2. Zet je e-mail bestand terug echo 3. Sluit dit programma echo. choice /c:123 /n if errorlevel 1 move C:\Docume~1\------\Applic~1\Micros~1\Outloo~1\*.* C:\Documents and Settings\Henk\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Batch if errorlevel 2 echo string 2. if errorlevel 3 echo string 3. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Alvast heel erg bedankt. :( compuwout
Link naar reactie
als het windows xp is kun je beter set user input gebruiken @echo off :start cls echo keuze 1 echo keuze 2 echo keuze 3 set /p userinp=kies een optie(1-3): set userinp=%userinp:~0,1% if "%userinp%"=="1" goto 1 if "%userinp%"=="2" goto 2 if "%userinp%"=="3" goto 3 echo invalid choice goto start :1 echo Moi goto end :2 echo lekker weer vandaag goto end :3 echo Peter goto end :end pause>nul en move C:\Docume~1\------\Applic~1\Micros~1\Outloo~1\*.* C:\Documents and Settings\Henk\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Batch moet op 1 regel passen. eventueel dde korte dosnamen gebruiken op te vragen in de dosprompt met dir /x of wat ik nog vond, om spaties in mappen ed te mogen gebruiken in batch files move ?c:\This month's reports\*.*? ?c:\Last month's reports?
Link naar reactie
1) zet wordwrap uit in notepad. Da's echt vervelend in gebruik... 2) if errorlevel 1 move "C:\Docume~1\------\Applic~1\Micros~1\Outloo~1\*.*" "C:\Documents and Settings\Henk\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Batch" Moet beter werken. Zie je de quotes om de naam? In een command prompt is een spatie een scheidingsteken, maar door de quotes aan begin en einde wordt het weer 1 parameter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...