Ga naar inhoud

VB6: Sommige PC's lezen geen versienummer


anoniem

Aanbevolen berichten

Hangt mogelijk ook af of een applicatie wel of niet draait. Als een applicatie draait dan is het bestand "gelocked" door het systeem. Of je dan nog versie-informatie kunt lezen is mij niet geheel duidelijk. Je kunt natuurlijk GetLastError gebruiken uit de Windows API om te bepalen wat er mis gaat, als er iets mis gaat. Maar ja, ik weet niet eens hoe jij de versie-informatie uitleest. Gebruik je een component of gewoon de Windows API?
Link naar reactie
[quote:b9b313fb06]Dat heb ik al gezegd. Met het object App.[/quote:b9b313fb06] Sorry hoor, maar ik ben geen VB programmeur en ken het hele object App niet eens. Voor zover ik weet is versie informatie gewoon een blokje resource data in een bestand dat je gewoon kunt uitlezen via de Windows API. En ook onder Novell zou dit gewoon te lezen moeten zijn want Novell gaat echt geen bestanden wijzigen. Ik heb dus eerder het idee dat er een bug in dat object zit...
Link naar reactie
[quote:ab4fb6ec66="Workshop Alex"][quote:ab4fb6ec66]Dat heb ik al gezegd. Met het object App.[/quote:ab4fb6ec66] Sorry hoor, maar ik ben geen VB programmeur en ken het hele object App niet eens. Voor zover ik weet is versie informatie gewoon een blokje resource data in een bestand dat je gewoon kunt uitlezen via de Windows API. En ook onder Novell zou dit gewoon te lezen moeten zijn want Novell gaat echt geen bestanden wijzigen. Ik heb dus eerder het idee dat er een bug in dat object zit...[/quote:ab4fb6ec66] Tsja, als dat zo is, dan kun je daar niets aan doen. App is namelijk een object in de Visual Basic runtime. Als de fout optreedt, wat laadt Windows explorer dan zien bij eigenschappen van de executable?
Link naar reactie
[quote:869c0a77cd="Rob V"]Hoi Folks, Wie of wat is nou verantwoordelijk voor het niet kunnen lezen van het versienummer van je applicatie. (App.Major enz.) Ligt dat aan het besturingssysteem, een DLL, of aan de hardware (Compaq?) ROB[/quote:869c0a77cd]Hoe ziet je code er uit? Doe je iets van zo:[code:1:869c0a77cd] Sub Main Version = App.Major & "." & App.Minor & "." & App.Revision End Sub [/code:1:869c0a77cd] In het bovenstaande kan je krijgen dat de VB Runtime jouw variant Version probeert samen te stellen als een getal, afhankelijk van de locale van de user. Als je even vertelt welke fout je moet afvangen weten we het zeker... Beter is iets van [code:1:869c0a77cd]option explicit Sub Main dim sVersion as string sVersion=CStr(App.Major)+"."+CStr(App.Minor) end sub[/code:1:869c0a77cd]
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...