Ga naar inhoud

VB6: Sommige PC's lezen geen versienummer


anoniem

Aanbevolen berichten

Hangt mogelijk ook af of een applicatie wel of niet draait. Als een applicatie draait dan is het bestand "gelocked" door het systeem. Of je dan nog versie-informatie kunt lezen is mij niet geheel duidelijk. Je kunt natuurlijk GetLastError gebruiken uit de Windows API om te bepalen wat er mis gaat, als er iets mis gaat. Maar ja, ik weet niet eens hoe jij de versie-informatie uitleest. Gebruik je een component of gewoon de Windows API?
Link naar reactie
[quote:b9b313fb06]Dat heb ik al gezegd. Met het object App.[/quote:b9b313fb06] Sorry hoor, maar ik ben geen VB programmeur en ken het hele object App niet eens. Voor zover ik weet is versie informatie gewoon een blokje resource data in een bestand dat je gewoon kunt uitlezen via de Windows API. En ook onder Novell zou dit gewoon te lezen moeten zijn want Novell gaat echt geen bestanden wijzigen. Ik heb dus eerder het idee dat er een bug in dat object zit...
Link naar reactie
[quote:ab4fb6ec66="Workshop Alex"][quote:ab4fb6ec66]Dat heb ik al gezegd. Met het object App.[/quote:ab4fb6ec66] Sorry hoor, maar ik ben geen VB programmeur en ken het hele object App niet eens. Voor zover ik weet is versie informatie gewoon een blokje resource data in een bestand dat je gewoon kunt uitlezen via de Windows API. En ook onder Novell zou dit gewoon te lezen moeten zijn want Novell gaat echt geen bestanden wijzigen. Ik heb dus eerder het idee dat er een bug in dat object zit...[/quote:ab4fb6ec66] Tsja, als dat zo is, dan kun je daar niets aan doen. App is namelijk een object in de Visual Basic runtime. Als de fout optreedt, wat laadt Windows explorer dan zien bij eigenschappen van de executable?
Link naar reactie