Ga naar inhoud

[Delphi] TIFF omzetten naar bitmap...


anoniem

Aanbevolen berichten

En dan de moeilijke manier... Ik heb een TIFF bestand dat afkomstig is van een fax. Deze kan dan ook uit meerdere pagina's bestaan en het TIFF formaat kan dit prima aan. Ik moet deze TIFF bestanden nu gaan omzetten naar het SFF (Structured Fax Format) en ik heb daarvoor een component dat uit meerdere bitmaps dus een SFF bestand maakt. Maar ja, dan moet ik de TIFF dus splitsen in meerdere Bitmaps en ik heb al aardig op het web gezocht maar ik kan geen enkel component (met source) vinden die een multi-image TIFF kan openen en alle plaatjes eruit kan halen. Da's dus flink balen... Mijn vraag dan ook of iemand anders hier iets op weet. Of een ander component dat direct van TIFF naar SFF converteert of een component dat dus een TIFF in bitmaps opsplitst... Ik heb al flink gezocht en geen oplossing kunnen vinden. (Nee, OCX controls zijn ook geen optie...) (En WOW. Na lange tijd stel IK weer eens een vraag. :D )
Link naar reactie
Ja, ik snap dat je natuurlijk liever een delphi component gebruikt, maar als je zelf al hebt gezocht, dan heeft het weinig zin als ik het dunnetjes overdoe.. maar ik weet misschien wel een andere oplossing. Het is in Python mogelijk met de PIL library om die tiff op te splitsen in verschillende bitmaps. Aangezien het niet moeilijk is om van een .python bestand een .exe te maken zou je dit misschien kunnen gebruiken? Zelfs als je python niet of nouwelijks kent, de code hiervoor is zowel kort, logisch als simpel, iets in de trend van: [code:1:149fea639e]from PIL import * im = Image.open(foo.tif) img1 = im.seek(1) img2 = im.seek(1) img1.save('C:/page1.bmp') img2.save('C:/page2.bmp')[/code:1:149fea639e] Dat in combinatie met http://membres.lycos.fr/marat/delphi/python.htm en http://www.atug.com/andypatterns/pythonDelphiTalk.htm, kun je daar wat mee?
Link naar reactie
Wel, ik heb nog een alternatieve mogelijkheid, aangezien ik ergens een tooltje genaamd Tiff2SFF.exe heb gevonden. Hiermee kan ik zelfs direct converteren van TIFF naar SFF, het uiteindelijke formaat. Maar dit is een tool zonder sourcecode en ik weet niet zeker of de licentie van deze tool het mogelijk maakt deze met andere software uit te leveren... Python is een alternatief, maar dan kan ik aan nog wel meer talen gaan denken. Dan is er waarschijnlijk ook wel een C++ component ergens wat dit kan.
Link naar reactie
[quote:dceff8855a="Workshop Alex"] Ik heb een TIFF bestand dat afkomstig is van een fax. Deze kan dan ook uit meerdere pagina's bestaan en het TIFF formaat kan dit prima aan. Ik moet deze TIFF bestanden nu gaan omzetten naar het SFF (Structured Fax Format) en ik heb daarvoor een component dat uit meerdere bitmaps dus een SFF bestand maakt. Maar ja, dan moet ik de TIFF dus splitsen in meerdere Bitmaps en ik heb al aardig op het web gezocht maar ik kan geen enkel component (met source) vinden die een multi-image TIFF kan openen en alle plaatjes eruit kan halen. Mijn vraag dan ook of iemand anders hier iets op weet. Of een ander component dat direct van TIFF naar SFF converteert of een component dat dus een TIFF in bitmaps opsplitst... Ik heb al flink gezocht en geen oplossing kunnen vinden. [/quote:dceff8855a] [url=http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/Graphics/FileFormatsAndConversion.htm]Zit hier wat tussen?[/url]
Link naar reactie
[quote:8fda840367="h4xX0r"][url=http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/Graphics/FileFormatsAndConversion.htm]Zit hier wat tussen?[/url][/quote:8fda840367] Ik ken die site al. :D Staat al in mijn favorieten... Inderdaad een interessante plek waar ik veel informatie heb gevonden, en enkele interessante componenten zoals: 1) Een component dat de eerste pagina van een TIFF kan tonen, maar niet de volgende plaatjes. 2) Een component dat meerdere plaatjes kan lezen uit een TIFF, behalve als ge zijn gecompressed. (En helaas zijn faxbestanden vaak gecompressed.) En dat is het irritante van mijn probleem. Het zijn bijna-oplossingen. Alsof je een nieuwe auto wilt kopen en de ene dealer heeft alleen auto's zonder wielen en de ander alleen auto's zonder motor... Moet je twee auto's nemen en allebei openbreken om er 1 goede auto uit te halen... Zonde van mijn tijd eigenlijk als er ook goede auto's zouden bestaan. Maar ja, goede auto's zijn er. Maar of er ook een goede oplossing voor mijn probleem is? Ik vraag het me af maar ik denk erover om me om te scholen tot automonteur... :wink:
Link naar reactie
Ben er uiteindelijk uit... [url=http://www.intervalsoftware.com/download.html]Envision Image Library[/url] bevat een component voor het bewerken van plaatjes en het toeval wil dat dit component ook TIFFs kan lezen met meerdere images. Weer een probleem minder. Uiteindelijk ook geslaagd om een SFF bestand te maken uit een TIFF en dit is inderdaad een geldig SFF bestand. Laatste stap, het bestand daadwerkelijk faxen... :) En dat leverde rotzooi op bij de ontvanger. :( SHIPS! Kan ik weer verder gaan zoeken naar wat het probleem is... Ach, ik vind het wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...