Ga naar inhoud

[VB6] CallBack


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik was eerst van plan om een hele uitgebreide topic te starten over hoe een CallBack nou werkt, als vraag, maar ik geloof dat ik het al door heb, alleen weet ik het niet zeker. dus... klopt dit: Bij bepaalde API-functie-declaraties zitten er parameters/argumenten bij, die ook weer verwijzen naar een functie. Wanneer je dan de API-Functie aanroept, moet je dus ook een functie meesturen (als parameter/argument), en dat is de CallBack-Functie die door windows kan worden aangeroepen. voor die callbackfunctie kun je ook code schrijven, zodat je op signalen van windows kunt reageren. PS. Als je een betere formulering denk te kunnen maken, wees niet verlegen post hem hier, ik ben namelijk nogal slecht in het uitleggen van dingen
Link naar reactie
Hoeveel parameters je functie nodig heeft en de types ervan weet je niet. Ook de zogenaamde calling conventie is onbekend en ook deze is noodzakelijk om te weten omdat deze bepaalt op welke wijze parameters worden doorgegeven. Ik weet niet hoe dit in VB gaat maar in Delphi bijvoorbeeld kun je functies declareren als cdecl, pascal, safecall, register en nog enkele andere types. Er zijn ook geen tools die kunnen bepalen welke parameters doorgegeven moeten worden en welke types deze zijn. Maar meestal zijn API callback functies wel ergens gedefinieerd. In enkele gevallen bevat de binary ook de nodige type-informatie maar dit is meestal bij ActiveX componenten. (Als typelibrary) Op de MSDN site van Microsoft valt van bijna alle Windows API's wel de nodige informatie te vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...