Ga naar inhoud

Excel-VB; titel in statusknop verdwijnt


anoniem

Aanbevolen berichten

L.S. Ik heb een VB-applicatie gemaakt in Excel en ik loop nu tegen het volgende probleem aan: Via Application.caption=”programma” geef ik mijn programma een titel mee die ook verschijnt in de knop op de statusbalk. Echter, nadat ik een lege werkmap heb opgehaald, gegevens uit mijn VB-toepassing naar toe heb gekopieerd en deze met een specifieke naam heb opgeslagen, ben ik mijn knoptekst op de statusbalk kwijt. Ook als ik bovenstaande programmacommando nog een keer laat uitvoeren. Weet iemand een oplossing? Gegroet, mrt
Link naar reactie
Beste, Bedankt voor je reactie. Het ligt echter denk ik iets lastiger dan jij je voorstelt. Op de eerste plaats doet het probleem zich voor in Office XP en niet in Office 97 (waar de applicatie in is ontwikkeld). Veder is het zo dat bij het starten van de applicatie via eerder genoemde code een naam wordt meegegeven voor de kopregel, welke ook verschijnt in de knop op de statusbalk en dat naast het 'gewone' icoontje van Excel. Voer ik vervolgens een actie uit zoals eerder omschreven, dan blijft de tekst in de kopbalk, maar verdwijnt uit de knop (ook geen zwevende toelichting zoals bij andere knoppen), en blijkt het eerder genoemde icoontje gewijzigd in een ander icoontje (ik geloof het werkmap icoontje). Ik denk dus dat hier de kneep zit: XP gaat anders om met verschillende werkmappen dan Office 97. De vraag is nu: hoe vang ik dat op een nette manier op in mijn applicatie in XP? gegroet, mrt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...