Ga naar inhoud

Verbruik berekenen in MS Access


Aanbevolen berichten

Ik ben 'n database aan het maken waarin ik het verbruik van water bijhoudt. Elke dag is 'n record en hier wordt 'n meterstand van de watermeter ingevoerd. Nu wil ik graag het verbruik weten. Dus op het moment dat je in het formulier de meterstand van vandaag invult, dan verschijnt er in 'n ander tekstvak het verbruik tov gisteren. Ik kan allerlei gekke gemiddelde's, max en min waardes berekenen, maar niet het verbruik. Misschien is het iets simpels, maar ik kom er niet uit. Bedankt, René
Link naar reactie
Wiep, bedankt voor je reactie Ik begrijp het prinicpe wel, maar weet niet hoe ik die in het besturingselement van het bewuste tekstvak moet krijgen. Meterstand vandaag is niet moeilijk, maar hoe geef ik aan dat daar de stand van gisteren afmoet. Ik bedoel: hoe kan ik naar een datum terugverwijzen...
Link naar reactie
Kun je een beetje programmeren? Met SQL kun je een recordset opbouwen en de laatste record opvragen. Gebruik dan TOP 1 en sorteren op datum aflopend. Het record dat je ophaalt kun je eventueel in je formulier tonen en vervolgens de nieuwe stand toevoegen. Zodra je die toevoegt kun je de waarden vergelijken en berekenen.
Link naar reactie
Ik was ook al met zoiets aan het rommelen geweest, maar helaas, dan krijg ik een kringverwijzing. Volgens mij moet het ook eenvoudiger kunnen. Je moet toch vrij eenvoudig 2 records van elkaar af kunnen trekken. Alles staat in 1 tabel met datum en meterstand. Het is 'n enkelvoudig formulier. In het formulier is alleen de huidige datum en meterstand zichtbaar. Nu wil ik naast de huidige meterstand een tekstvak met daarin het verbruik tov gisteren. René
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...