Ga naar inhoud

Local & Remote database synchroniseren


Aanbevolen berichten

Hallo Allen, Ik ben momenteel bezig om een programma te schrijven in VB .NET. Dit programma maakt gebruik van een Access database. Deze database staat lokaal op de C schijf. Op het netwerk staat dezelfde database, deze is de hoofd database. Nu is het zo dat als mensen wijzigingen maken in hun lokale database (Doordat ze niet aan het netwerk aangesloten zijn) deze gegevens gesynchroniseerd moeten worden met de hoofd database op het netwerk. Het database synchroniseer programmaatje moet dus instaat zijn om wijzigingen in de database te detecteren, tevens moet het nieuwe en verwijderde data detecteren. Tevens zou het wenselijk zijn dat 2 of meer mensen in dezelfde regel (Verschillende kolommen) data kan wijzigen en dat dat wordt gezien. Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet/kan doen??? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Werken met losse databases is lastig. Wat nu als er 3 gebruikers zijn. 2 daarvan zijn offline bezig en de derde online. Er komt een mailtje of een telefoontje of een fax binnen welke een bewerking in de database in gang zet. Gebruiker 3 voert zijn order / wijziging of wat dan ook in op de online database. Gebruiker 1 of 2 voert in een zelfde wjziging in (bijvoorbeeld van de bevestining welke hij of zij per fax heeft gekregen in zijn eigen database. Je dient dus voor iedere database voor iedere record en voor ieder veld te bepalen welke "leading" is. Dit is bijzonder lastig en je hebt altijd redundantie (dezelfde gegevens zijn op meerdere plaatsen opgelslagen) In een heel eenvoudige oplossing zou een synchronisatie oplossing wel kunnen werken. Echter wanneer de database of het aantal gebruikers groter wordt is deze oplossing gedoemd te mislukken. (voor zover ik dat bepalen) Een script of programma zelf schrijven lijkt me de beste oplossing dit gaat prima in bijna elke ontwikkel omgeving. (perl php delphi etc etc) Er zullen vast wel tooltjes geschreven zijn welke dat tot op bepaalde hoogte ook wel kunnen. (Zoek eens op download.com oid)
Link naar reactie
Microsoft heeft over dit soort "problemen" vrij veel informatie op hun website staan, het is allemaal niet simpel, maar wel erg goed... Check: http://msdn.microsoft.com/smartclient/ en dan met name het [url=http://msdn.microsoft.com/smartclient/default.aspx?pull=/library/en-us/dnpag/html/offline.asp]Offline Application Block[/url].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...