Ga naar inhoud

Samsung DCS Telefooncentrale...


Aanbevolen berichten

Een hardware-vraag? Nee hoor. Ik heb momenteel een hele simpele missie. Ik werk aan een stukje software dat moet communiceren met een Samsung DCS telefooncentrale via TCP/IP. Zo zal het moeten bijhouden welke telefoons er over gaan, wie er waar in de wacht staat, wie er niet gestoord kan worden, enzovoorts. In principe heel eenvoudig dus. Zoals ik al zei, de telefooncentrale is via TCP/IP aangesloten aan het netwerk en dus kan ik vanaf mijn PC een communicatie-kanaal openen en gegevens met de centrale uitwisselen. Het probleem is echter dat Samsung geen informatie levert over hoe er met de centrale gecommuniceerd kan worden. Maar dan ook echt totaal [b:6ef4f540af]geen[/b:6ef4f540af] informatie. Ook het overleg wat ik heb gehad met Samsung loopt op niets uit. En dat maakt het een beetje lastig want nu moet ik op een andere manier erachter komen hoe ik met dit apparaat moet communiceren. Ik ben dus nieuwsgierig of iemand anders al heeft geprobeert met dit type telefooncentrale te communiceren en die precies de structuur van alle commando's en reacties weet. Ik ben al een aardig eind maar er moet nog meer informatie zijn...
Link naar reactie
Betreffende handleidingen, ja die bestaan dus maar gaan meer over het bedienen van deze telefoon-centrale via een aangesloten telefoon en niet via eigen software via TCP/IP. Het protocol is wel vrij specifiek voor alle modellen alleen heeft Samsung deze nooit vrij gegeven. En Samsung is ook niet van plan om deze vrij te geven waardoor het een lastig, gesloten systeem blijft. Wel kan ik dus via een sniffer het protocol bepalen wat gebruikt wordt aleen vraag ik mij dus af of iemand dit al heeft gedaan. Overigens heb ik ook contact gezocht met Samsung om te kijken of zij bereid waren om meer specificaties vrij te geven maar men is daar niet toe bereid. En dus heb ik momenteel problemen om hun telefonie-systeem in een bestaande software-omgeving te installeren en te laten communiceren. Hetgeen Samsung heeft meegelevert werkt wel maar integreert helaas niet correct, vandaar mijn dilemma.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...