Ga naar inhoud

Stukje vba code gevraagd voor MsAccess 2000 applicatie


Aanbevolen berichten

Hallo, Wie kan me helpen aan een stukje vba code voor het volgende in mijn access2000 applicatie: Ik heb een form (Form1) met daarin de velden veld1 t/m veld 10. Ik heb een cmd-button (zoek) en een tekstinvoerveld (unbound). Wat ik wil is een stukje tekst invoeren in het tekstveld, en als ik op zoek klik, moet ie dat stukje tekst opzoeken in veld1. (dezelfde functie als ctrl-f, maar dan wat netter verzorgt). Ik wil niet met ctrl-f werken. Als er geen match gevonden is in de zoekopdracht, wil ik een MsgBox krijgen, zoiets als "no records found". Wie kan me hieraan helpen? M.vr.gr., Mario
Link naar reactie
Topic opgeschoond. Wiep bedoelt dat we als stelregel hanteren dat we helpen maar niet helemaal overnemen. Verder is er voor programmeren een apart forum. Voor echt duidelijk communiceren is het blijkbaar in Sneek te warm. Ik move em naar Programmeren en laat een link achter, dan staat ie in beide. EN als men je dan op gang helpt is het goed ja. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
Wil je hier zoeken door meerdere records of alleen in het veld dat dan zichtbaar is? Als je door meerdere records wil zoeken kun je het best een query opstellen met (zoals Wiep reeds aangaf) een LIKE operator in het WHERE gedeelte waarin je een verwijzing zet naar het veld op je formulier. Het resultaat van de query kun je eventueel afvangen in een recordset en daar doorheen bladeren met een loopje. Grtz,
Link naar reactie
Form1 is gebaseerd op een query. Ik wil kunnen zoeken in veld1 van form1 (zoals ik ook kan doen met ctrl-f in veld1). Gewoon, stukje tekst intypen in een (UNBOUND) tekstvak op form1, dan op zoek klikken (en dan moet ie in veld1 zoeken naar overeenkomende records). Precies zoals dat kan met ctrl-f, maar dan mooier afgewerkt. M.vr.gr., Mario
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...