Ga naar inhoud

TAB key afvangen in VB6.0


Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
Ik heb het ff geprobeerd en het gaat zo: Dubbelklik op de flexgrid om naar de code te gaan. Voeg dan deze code toe: [code:1:39474874bf]Private Sub MSFlexGrid1_KeyPress(KeyAscii As Integer) If KeyAscii = 9 Then 'Hier kun je je eigen code neerzetten MsgBox "Je drukte op de TAB-toets!" End If End Sub[/code:1:39474874bf] Vervang dan wel 'MSFlexGrid1' door de echte naam van de flexgrid. Bijvoorbeeld: "Private Sub MijnEigenFlexGrid_KeyPress(KeyAscii As Integer)" Tussen de If en de End If kun je je eigen code zetten.
Link naar reactie
[quote:56d14a038c="thepianoman17"] [code:1:56d14a038c]Private Sub MSFlexGrid1_KeyPress(KeyAscii As Integer) If KeyAscii = 9 Then 'Hier kun je je eigen code neerzetten MsgBox "Je drukte op de TAB-toets!" End If End Sub[/code:1:56d14a038c] [/quote:56d14a038c] Ranzige code herschreven: [code:1:56d14a038c] Private Sub MSFlexGrid1_KeyPress(KeyAscii As Integer) If (KeyAscii = KeyCodeConstants.vbTab) Then 'Hier kun je je eigen code neerzetten MsgBox "Je drukte op de TAB-toets!" End If End Sub [/code:1:56d14a038c]
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Om ook daadwerkelijk het effect van het drukken op de tab toets ongedaan te maken moet je ook (tussen If en End If) KeyAscii = 0 neer zetten. Dus zo:[code:1:9655f322a8]Private Sub MSFlexGrid1_KeyPress(KeyAscii As Integer) If (KeyAscii = KeyCodeConstants.vbTab) Then 'Hier kun je je eigen code neerzetten KeyAscii = 0 MsgBox "Je drukte op de TAB-toets!" End If End Sub[/code:1:9655f322a8]Want dat bedoelde je toch ook met 'afvangen'? PS ik heb dit alleen gebruikt bij textboxes, ik heb eerlijk gezegd nooit gehoord van een flexgrid :oops: , maar ik heb zo het idee dat dit wel lukt :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...