Ga naar inhoud

[Pascal] datum in bestandsnaam


Aanbevolen berichten

Hoi mensen, ik ben bezig met het schrijven van een kassaprogramma voor een restaurant. (m.b.v. Dev-Pascal 1.9 en Turbo-Pascal 5.5 Wanneer het programma wordt opgestart moet er een bonnenbestand worden aangemaakt. Graag zou ik willen dat de actuele datum in de bestandsnaam wordt geplaatst. Dit is wat ik heb: (onderstaande code is niet het gehele programma maar alleen maar ff om te testen:) [code:1:0938d0d029] program test; uses crt, dos; const pad='c:\'; ext='.dat'; Var f: file of integer; thedate:datetime; procedure ShowDate; var w:word; begin with thedate do begin GetDate(year, month, day, w); end; end; begin assign (f, pad+thedate+ext); rewrite (f); end. [/code:1:0938d0d029] Wanneer ik probeer te compileren krijg ik de volgende foutmelding: assign (f, pad+thedate+ext); ----> 19 / 16 test.pas Error: Operator is not overloaded Weet iemand wat dit betekent en hoe het verholpen kan worden? b.v.d :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
[quote:51e2906b90="MajinBuu"] Weet iemand wat dit betekent ... [/quote:51e2906b90] Zoek maar eens op function overloading. Dit houdt kort gezegd in dat je functies met dezelfde naam andere argument kan meegeven. En afhankelijk van wat voor type argument je meegeeft wordt de functie uitgevoerd. Voorbeeld: [code:1:51e2906b90] void getal(int x) { // Voer dit uit als x van het type int(eger) is } void getal(float x) { // Voer dit uit als x van het type float is } [/code:1:51e2906b90] getal( 8 ) levert dus een ander resultaat dan getal(8.0) Wat er bij jou dus verkeerd gaat is dat je een verkeerd type argument aan de functie meegeeft. En omdat deze geen overloading 'ondersteunt' krijg je deze fout melding. MVGR, René[/quote]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...