Ga naar inhoud

[Delphi5 of 7] Externe IP-Adres opvragen


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik voor een programma een functie nodig om de externe IP op te vragen. Ik heb al vanalles gezocht, maar het enige wat lukt is het netwerk-IP opvragen. Nu had ik al een functie om een commando in een DOS-venster uit te voeren, dus ik dacht: ik laat de regel "IPCONFIG > ip.txt" uitvoeren, maar dit werkt niet. Er worden geen foutmeldingen gegeven. Het werkt wel als ik het handmatig uitvoer. Hier de code: [code:1:23be3405ff] Function GetIPFromCommand(sSaveDir:string):Integer; var runstr:string; runpChar:array[0..255] of char; nResult:integer; S:string; begin runstr:='IPCONFIG > ' + sSaveDir; strPcopy(@runpChar[0],runstr); nResult:=WinExecandwait32(@runPchar[0],SW_SHOW,INFINITE); s:=inttostr(nResult); result:=nresult; end; [/code:1:23be3405ff] Iemand misschien een betere oplossing?
Link naar reactie
Bedankt! :D Dit werkt, ik download nu die pagina en dan lees ik vandaar de ip in. Deze code gebruik ik om de pagina te downloaden : [code:1:c5f42526a1] function DownloadFile(Source, Dest: string): Boolean; begin try Result := UrlDownloadToFile(nil, PChar(source), PChar(Dest), 0, nil) = 0; except Result := False; end; end; [/code:1:c5f42526a1] en bij de uses voeg je dan URLmon toe. groetjes, wim.
Link naar reactie
[quote:91faa00aed="wim_verbakel"]Beste mensen, Ik voor een programma een functie nodig om de externe IP op te vragen. Ik heb al vanalles gezocht, maar het enige wat lukt is het netwerk-IP opvragen. Iemand misschien een betere oplossing?[/quote:91faa00aed] Vraag 1: Waar heb je dat voor nodig? In 95% van de software die ik tegengekomen ben moet je dit zelf invoeren. Of wordt dit door de server bepaalt als het om een client/server applicatie gaat.
Link naar reactie
[quote:1e3d7d0696]Waar heb je dat voor nodig?[/quote:1e3d7d0696] Ik heb pas een webserver opgezet (om wat mee uit te testen), maar ik heb geen vast IP-adres. Dus als iemand dan op de webserver wil komen moet hij het IP-adres weten en dat wisselt steeds. Ik heb nu een programmaatje geschreven dat, telkens als ik Apache opstart, een webpagina upload (op een free hosting) met een link naar de server. Nu moet je dus gewoon naar die pagina gaan. En het werkt :D Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :) groetjes, wim
Link naar reactie
[quote:1ad4b90199="wim_verbakel"][quote:1ad4b90199]Waar heb je dat voor nodig?[/quote:1ad4b90199] Ik heb pas een webserver opgezet (om wat mee uit te testen), maar ik heb geen vast IP-adres. Dus als iemand dan op de webserver wil komen moet hij het IP-adres weten en dat wisselt steeds. Ik heb nu een programmaatje geschreven dat, telkens als ik Apache opstart, een webpagina upload (op een free hosting) met een link naar de server.[/quote:1ad4b90199] In plaats van die pagina te uploaden kun je beter een DNS naam koppelen aan je dynamische IP-adres. Hier zijn verschillende [url=http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=related:www.dyns.cx/](gratis) services[/url] voor. [quote:1ad4b90199="wim_verbakel"] Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :) [/quote:1ad4b90199] [url=http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html]How To Ask Questions The Smart Way[/url]
Link naar reactie
[quote:f0367f6fcf="wim_verbakel"]Ow :oops: Het is deze: http://www.websamba.com/wimverbakel/IP.asp (die opent de eerste link in een frame (waardoor de reclame der boven komt), ik denk dat hij de eerste niet wil laten zien doordat je de reclame dan ook niet ziet)[/quote:f0367f6fcf] Geen problemen met Mozilla :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...