Ga naar inhoud

Rodekruis vraagje (vb6)


Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
[code:1:f503ff7f0a]Private Declare Function GetSystemMenu Lib "user32" (ByVal hwnd As Long, ByVal bRevert As Long) As Long Private Declare Function RemoveMenu Lib "user32" (ByVal hMenu As Long, ByVal nPosition As Long, ByVal wFlags As Long) As Long Private Const MF_BYPOSITION = &H400& Private Sub DisableCloseWindow(lhWnd As Long) Dim hSystemMenu As Long hSystemMenu = GetSystemMenu(lhWnd, 0) Call RemoveMenu(hSystemMenu, 6, MF_BYPOSITION) Call RemoveMenu(hSystemMenu, 5, MF_BYPOSITION) End Sub Private Sub Form_Load() DisableCloseWindow Me.hwnd End Sub[/code:1:f503ff7f0a]voilà
Link naar reactie
  • 3 weken later...
het kan veel makkelijker. ga naar je Form Properties: borderstyle op fixed single geloof ik, even uitproberen (er zijn maar een paar opties) kom je er zo achter en dan properties minimize en maximize (kan ook anders heten) op true zetten. zo lukte mij het eent tijdje geleden wel. ik heb nu even geen vb6 op mn pc staan, dus ik kan mn advies niet controleren.
Link naar reactie
[quote:75bebd97d6="leijer"]het kan veel makkelijker. ga naar je Form Properties: borderstyle op fixed single geloof ik, even uitproberen (er zijn maar een paar opties) kom je er zo achter en dan properties minimize en maximize (kan ook anders heten) op true zetten. zo lukte mij het eent tijdje geleden wel. ik heb nu even geen vb6 op mn pc staan, dus ik kan mn advies niet controleren.[/quote:75bebd97d6]Dat zou ik dan graag eens zien want zo simpel is het (volgens mij) niet hoor.
Link naar reactie
SORRY !!! ik had het helemaal fout, mijn excuses! het is helemaal niet makelijk ik geef het toe edit: ik dacht iets te herinneren, en dat deed ik ook, maar dat was net een ander geval, ik raakte in de war omdat het allebei gekloot is met de Titelbalkknoppen. bv als je wil zorgen dat de grootte van je form niet aangepast kan worden in runtime, moet je BorderStyle op Fixed Single zetten en MinButton op True als je nog wel wilt minimalizeren (kan ook met MaxButton, maar dat is nogal onlogisch)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...