Ga naar inhoud

Basiskennis VB.Net


Aanbevolen berichten

Hoe begin je hieraan?: geen specifieke programeerkennis, wel vertrouwd met sql en Business Objects. Werkgever biedt cursus VB.net aan ,1 week cursus,1 week terug werken, 1 week cursus.(misschien nog derde week) Nu weet ik nog van enkele jaren terug toen ik die cursus Business Objects voor de 1ste keer volgde (heb hem 3x gevolgd, bij 3 verschillende IT-firma's,dus elk jaar 1X) dat ik toen van het kastje naar de muur werd gestuurd en het in Keulen hoorde donderen. Dat was echt een afgang buiten categorie. Hoe voorkom je zoiets met VB.net? Johan
Link naar reactie
Studeren op VB.NET? Heb je een computer? Kun je eenvoudig aan een kopietje komen van Visual Studio? (Legaal natuurlijk...) Dan lijkt het mij heel eenvoudig... Installeren die hap en vervolgens maar gaan spelen. Daarnaast, zoals Wiep al zegt, koop een boek! Maar bij je legale versie van VS.NET zit al enige interessante boeken en de nodige helpfiles om door te lezen. Indien je nog 65 centimeter aan ruimte op je boekenkast hebt dan kun je zelfs de complete .NET Framework Class Library Reference aanschaffen die als een handig naslagwerk te gebruiken is. Maar er zijn nog heel veel andere interessante boeken over VB.NET en het hangt er maar van af wat je uiteindelijk moet gaan bouwen. En wat als je geen programmeerkennis hebt? Nou, begin dat maar snel op te bouwen want dat zul je snel genoeg nodig hebben. Er zijn al veel te veel programmeurs zonder programmeerkennis in deze wereld... :D
Link naar reactie
[i:90acf0d953]Er zijn al veel te veel programmeurs zonder programmeerkennis in deze wereld... [/i:90acf0d953] Gelukkig werken ze allemaal bij één bedrijf: CapGemini, en zodanig makkelijk te herkennen. Ze dragen allemaal een zwart pak, en dragen een duur lijkend koffertje. De inhoud van dat koffertje bestaat uit een broodje pindakaas, een appel of sinaasappel, en het boek: programmeren voor dummies. Deel I.
Link naar reactie
[quote:54b63790e8="Wiep Corbier"][i:54b63790e8]Er zijn al veel te veel programmeurs zonder programmeerkennis in deze wereld... [/i:54b63790e8] Gelukkig werken ze allemaal bij één bedrijf: CapGemini, en zodanig makkelijk te herkennen. Ze dragen allemaal een zwart pak, en dragen een duur lijkend koffertje. De inhoud van dat koffertje bestaat uit een broodje pindakaas, een appel of sinaasappel, en het boek: programmeren voor dummies. Deel I.[/quote:54b63790e8] :D :D
Link naar reactie
Aan Visual studio geraak ik zo vlug niet aan. VB6 heb ik wel ,ken ik ook niets van.Zou het interessant zijn eerst VB6 wat te leren verstaan? En dan te zien of ik in het najaar die cursus al dan niet ga volgen? Cursus is niet verplicht, maar als VB6 niet zou lukken door zelfstudie, moet ik al zeker niet naar .Net beginnen,zeker? Johan
Link naar reactie
Eerst VB6 leren? Niet handig, denk ik. De verschillen tussen VB6 en VB.NET zijn toch vrij groot. [url=http://www.comcol.nl//bestel/siebw_a.hts#7835h]Microsoft Visual Basic .NET Deluxe Learning Edition - Version 2003[/url] kost €106,90 inclusief BTW. Daarbij krijg je VB.NET standaard en een hoeveelheid literatuur om te lezen. Als je met VB wilt beginnen moet je maar eens kijken of je de financiering van dit pakket rond kan krijgen... Overigens zul je wel bepaalde functionaliteit missen die in de grotere VB.NET pakketten wel zitten maar het gaat hier gewoon om het leren van de basics. 8) Is het de moeite waard? Wel, ikzelf heb ruim een jaar geleden ook geinvesteerd in de aanschaf van deze standaard-versie in afwachting van Delphi 8 for .NET en het heeft mij wel aardig wat inzicht kunnen geven in programmeren in .NET. Het zal in ieder geval inzicht geven in leren programmeren. (Waar ik overigens al erg goed in was.)
Link naar reactie
[quote:5730f6986a="johangel"]Aan Visual studio geraak ik zo vlug niet aan. VB6 heb ik wel ,ken ik ook niets van.Zou het interessant zijn eerst VB6 wat te leren verstaan? En dan te zien of ik in het najaar die cursus al dan niet ga volgen? Cursus is niet verplicht, maar als VB6 niet zou lukken door zelfstudie, moet ik al zeker niet naar .Net beginnen,zeker? Johan[/quote:5730f6986a] Als je scholier of student bent kun je misschien via www.slim.nl www.surfspot.nl legaal en goedkoop aan die software komen.
Link naar reactie
Zag vanmorgen in de boekenwinkel volgende liggen :"Leren programmeren met Visual Basic" van A.W.Bruna Multimedia, mijn Noorderburen( U dus beste mensen). Voor 25 Euro kon ik niet echt gefopt zijn,en heb het maar gekocht, alhoewel op de cover staat " voor iedereen vanaf 12 jaar". Nu lijkt me dat boek wel wat;als ik daar door geraak ben ik vertrokken denk ik.(met meer boeken bedoel ik) Het eigenaardige is dat de software Microsoft Visual Studio Net 2003 bijgeleverd is, 2cd's Microsoft Visual Studio Net 2003 ,3 cd's library voor Microsoft Visual Studio Net 2003 en 1 cd SP 4 voor Windows2000. Is dat speciale software, met beperkingen ofzo?? Goed week-end hé noorderburen! Johan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...