Ga naar inhoud

Read ini (vb6)


Aanbevolen berichten

Heb een probleempje met de optie read ini Hij leest de ini file in en geeft het weer het probleem is dat hij niet alles weer geeft 1 tot 1200 of zo maar er staan meer dan 2000 gegevens in wat hij moet weer geven. Hoe kan ik het oplossen dat hij wel alles weer geeft of hoe kan ik het beter anders doen
Link naar reactie
Wel, persoonlijk zou ik kiezen voor een XML bestand. Dan heb je een goede manier om gegevens op te slaan en een mogelijk om gegevens via Notepad aan te passen. Als je een database gebruikt zul je de bijbehorende database tools moeten gebruiken om het geheel te onderhouden en dat kan lastig zijn. En als je je eigen database bestandsformaat bouwt dan ben je wel erg complex bezig. Maar ja, XML is ook niet al te eenvoudig... Maar een INI file voor duizenden gegevens? Vergeet het maar. Ik heb een keer aan een project gewerkt dat van een INI file gebruik moest maken om gegevens in en uit te lezen en heb daatvoor gewoon mijn eigen INI file parser moeten schrijven omdat het project hele grote bestanden ging aanmaken. Het was niet eenvoudig maar wel erg effectief. Maar tegenwoordig kies ik gewoon voor XML omdat XML veel flexibeler is dan een INI file.
Link naar reactie
[quote:dd1d5d7401="RobertoAL"]vanwaar ben je dan complex bezig? ik heb het zelf met niet meer dan 80 regels (ongeveer kan het nu niet nagaan) zoiets gemaakt, werkt super simpel.. en je kan bijna oneindig grootte bestanden gebruiken[/quote:dd1d5d7401] Simpel. Ik bouwde in Delphi een component dat compatible bleef met het TIniFile component. En dan moet je toch enkele methodes goed ondersteunen. De complexiteit zat hem vooral in de structuur. Ik had namelijk een stringlist voor alle sectie-namen en bij ieder item zat een stringlist met daarin de keys & values. Alleen nog effe de extra logica inbakken voor het automatisch toevoegen van sections, keys en values indien deze niet bestonden en natuurlijk het geheel netjes parsen. (En het leuke was, ik sorteerde mijn INI files ook nog eens op sectie-naam en key per sectie en had als extra optie dat het bestand encrypted opgeslagen kon worden zodat de eindgebruiker er geen wijzigingen in kon aanbrengen. Als je zoiets eenmaal werkende hebt, werkt het overigens prima. Maar uiteindelijk geef ik tegenwoordig toch de voorkeur voor XML binnen Delphi.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...