Ga naar inhoud

[VB6]Toetsen voor het gehele programma laten gelden


Aanbevolen berichten

Het zal wel simpel wezen maar ik kan het niet vinden. als in mijn programma bijvoorbeeld enter wordt gedrukt moet hij een actie ondernemen. Das op zich niet zo moeilijk, maar hoe regel ik dat ik niet een aparte sub routine hoef aan te roepen? Dus niet zo: [code:1:9af67bc246] Private Sub toets_Keypress(KeyAscii As Integer) If KeyAscii = 13 Then Bereken End If End Sub[/code:1:9af67bc246]
Link naar reactie
[quote:03d3df16db="Wiep Corbier"]Denk niet dat het anders kan hoor.[/quote:03d3df16db] Ok, dan heb ik het zo geprobeerd: [code:1:03d3df16db] Private Sub Text1_KeyPress(KeyAscii As Integer) If KeyAscii = 116 Then ophoging = ophoging + 1 Text1.text = empty End If End Sub [/code:1:03d3df16db] Punt waar ik dan last van krijg is dat hij pas naar End Sub de letter t in het tekstvlak neerzet. Text1.text = empty zou dan in principe na de End Sub moeten komen. Maar is er niet een manier om dat binnen deze routine te ondervangen?
Link naar reactie
Hallo Diniz, [code:1:e6aa2fdc6b]function CheckKey(KeyCode) ' deze functie geeft 1 als de toets die jij bewaakt ' wordt gebruikt. calldll #user32, "GetAsyncKeyState", _ KeyCode as ulong, _ CheckKey as boolean end function if CheckKey(_VK_UP) then gosub [UP] [/code:1:e6aa2fdc6b] De functie GetAsyncKeyState staat in USER32.DLL Abcott
Link naar reactie
[quote:446eb1add8="diniz"]Ik zal het ff proberen, bedankt voor t mee denken :P .[/quote:446eb1add8] Hmmm, Let op, ik heb een stukje Liberty Basic getoond. Jij moet de VB versie maken. D.w.z. dat je de declaraties nog moet plaatsen. En waarschijnlijk moet de USER32.DLL nog even apart openen. Abcott
Link naar reactie
ik heb zelf een keer een keylogger gemaakt, hier is de belangrijkste code: [code:1:b0cc81e998] Public Declare Function GetAsyncKeyState Lib "user32" (ByVal vKey As Long) As Integer Private Sub Timer1_Timer() txt = "" For i% = 1 To 255 key = GetAsyncKeyState(i%) If key = -32768 Then txt = Chr(i%) 'dit is je tekst end if next i% end sub [/code:1:b0cc81e998]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...