Ga naar inhoud

LastModified VBScript, hoe ?


Aanbevolen berichten

Kijk hier eens naar, misschien heb je er iets aan. Kijk een op onderstaande link [url]http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vtorivbscript.asp[VBScript][/url] Function ShowFileAccessInfo(filespec) Dim fso, f, s Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set f = fso.GetFile(filespec) s = UCase(filespec) & "<BR>" s = s & "Created: " & f.DateCreated & "<BR>" s = s & "Last Accessed: " & f.DateLastAccessed & "<BR>" s = s & "Last Modified: " & f.DateLastModified ShowFileAccessInfo = s End Function Jan Willem
Link naar reactie
Het stukje code werkt prima als ik het toepas op een opgeslagen webpagina. Maar wil ik van een gedownloade pagina (dus nog niet opgeslagen) de lastmodified datum bekijken, dan foutmelding : "kan het bestand niet vinden." Hoe los ik dit op ? GetObject i.p.v. GetFile lijkt niet de oplossing te zijn. PS : wat moet <BR> doen, het blijft gewoon in de string staan.
Link naar reactie
Ik begrijp je niet helemaal. 1) een gedownload bestand, maar nog niet opgeslagen ? Een gedownload bestand is altijd opgeslagen nl in de cache van je browser. Indien de melding komt bestand niet gevonden, betekend het dat het aangegeven gestand niet in de directory staat welke jij aanwijst. Wat die <BR> doet weet ik niet, gewoon verwijderen uit je code dacht ik zo als je het niet gebruikt. Jan Willem
Link naar reactie
Shepherd, OK. Ik bedoel : met de Internet Explorer bekijk ik pagina's die vers gedownload zijn (en dus in cache staan, ergens) en ik bekijk pagina's die ik al ergens lokaal bewust heb opgeslagen via Bestand, Opslaan als.... In het 1ste geval begint Adres met http://...., in het 2de geval met bijv. C:\.... Voor beide situaties wil ik het zelfde VBScript kunnen draaien om ouderdom van een verse dan wel al opgeslagen pagina te kunnen vaststellen. Dus jouw voorstel werkte niet bij de cache-opslag. Weet je hoe dit wel kan ? Bedankt voor je aandacht. :D
Link naar reactie
Didorno. Ik heb er even naar gegekeken, maar de bestanden in je cache zijn moeilijk eenduidig te bereiken, omdat ze weer in willekeurige submappen worden gezet. Het enige wat ik kan bedenken is ervoor te zorgen dat een pagina wordt opgeslagen in een bepaalde map en dan de date te bekijken met je algemene opslagmap. Jan Willem
Link naar reactie
Shepherd, Als ik kijk naar menu Extra, Internet Opties, Algemeen, Instellingen, Map met tijdelijke Internet-Bestanden, en ik kies Bestanden weergeven, dan zie ik daar van alles staan : cookies, webadressen etc. Daar kan mijn script mogelijk de recent gedownloade pagina vinden. Dit gaan we proberen. Ik laat het resultaat weten. Bedankt !!! :D
Link naar reactie
Gelukt ! :D Uiteindelijk iets gevonden bij : System Administration Scripting Guide onder de titel : Retrieve Extended File Properties. (Microsoft) [code:1:9be6144e47]Dim arrHeaders(34) Set objShell = CreateObject("Shell.Application") Set objFolder = objShell.Namespace("C:\Scripts") For i = 0 to 33 arrHeaders(i) = objFolder.GetDetailsOf(objFolder.Items, i) Next For Each strFileName in objFolder.Items For i = 0 to 33 Wscript.echo i & vbtab & arrHeaders(i) _ & ": " & objFolder.GetDetailsOf(strFileName, i) Next Next [/code:1:9be6144e47] Als folder geef ik dan de map met tijdelijke Internet bestanden op. Met een extra knop in IE krijg ik perfect de ouderdom van pagina te zien, zowel van een pas gedownloade als van een eerder opgeslagen pagina. Perfect Shepherd, jij zette me op het spoor ! Erg bedankt. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...