Ga naar inhoud

[VC++] Waarde van radiobox en checkbox


Aanbevolen berichten

Ey, Ik ben net begonnen met het leren programeren in Visual C++. Ik heb hiervoor het boek [i:cdfb693241]Visual C++ 6 in 24 uur[/i:cdfb693241] maar deze blinkt in mijn ogen niet uit in duidelijkheid. Ik kan hierin niet vinden hoe je de waarde van een radio-/checkbox kunt opvragen. Het lijkt me dat ik in de ClassWizard een 'member variable' moet maken. Dus IDC_RADIO1 aan bv m_bRadio 'koppelen' en vevolgens de boolean m_bRadio uitlezen. Maar waneer ik een of meer radioboxes aan mijn dialog heb toegevoegd staat deze niet bij de Control ID's in de ClassWizard in het tabblad Member Variables. Hoe moet ik dit dan doen? MVGR, René
Link naar reactie
Dank voor je reactie. Even voor de duidelijkheid, ik moet dit weten voor Visual C++ en niet voor Visul Basic. Tsja.. en waarom wil ik dit weten. Als je een check-/radiobox in je programma hebt dan wil je toch meestal input van de gebruiker hebben neem ik aan. En om te handelen naar de input van de gebruiker zal je toch moeten weten welke check-/radiobox de gebruiker heeft geselecteerd. P.S.: Ik gebruik de MFC-classes om de windows te maken...
Link naar reactie
[quote:7cc223536f="shoekie"]Dank voor je reactie. Even voor de duidelijkheid, ik moet dit weten voor Visual C++ en niet voor Visul Basic. Tsja.. en waarom wil ik dit weten. Als je een check-/radiobox in je programma hebt dan wil je toch meestal input van de gebruiker hebben neem ik aan. En om te handelen naar de input van de gebruiker zal je toch moeten weten welke check-/radiobox de gebruiker heeft geselecteerd. P.S.: Ik gebruik de MFC-classes om de windows te maken...[/quote:7cc223536f] Hmmm, ik kan je niet helpen. Hier volgt een stuk BASIC om een CHECKBOX te setten of te resetten CHECKBOX #handle.ext, "label", setHandler, resetHandler, x, y, wide, high Door input van de gebruiker wordt een event getriggerd (de nederlandse termen schieten me zo gauw niet te binnen). Je kunt nu eenvoudig dit event afvangen. Abcott
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...