Ga naar inhoud

beveiliging tegen wijzigen en sectie-einde in VBA (Word)


Aanbevolen berichten

Ik heb een doc dat voor een gedeelte wel en voor een gedeelte niet door gebruikers veranderd mag worden. In Word heb ik wat formulieren beveiligd. D.m.v. een sectie einde kan je aan de beveiliging een grens stellen (eindemarkering). Na de sectie einde is de beveiliging wel gedeeltelijk maar niet helemaal weg. Na de sectie einde zijn Kop- en voettekst, nummering etc. en een heleboel menu items onbruikbaar (greyed out). Hoe kun je een gedeelte van doc beveiligen tegen wijzigen, zonder dat het onbeveiligde gedeelte toch niet volledig vrij bruikbaar is?
Link naar reactie
[quote:871187c0aa="beheer25"]Staan je header en footer ingesteld als "Same as previous"? Dat zou verklaren dat je beveiliging nog actief is. In die "Previous" sectie zijn ze beveiligd. Grtz,[/quote:871187c0aa] Dat was ook 't eerste wat ik dacht, maar dat is niet zo. Niet ingesteld op "zelfde als vorige" en toch niet te wijzigen in een onbeveiligde sectie. Rara? Accepteren denk ik.
Link naar reactie
Ik heb hem ontvangen. Ik krijg de beveiliging van de koptekst ook niet af. Ik denk dat dit bedoelde functionaliteit is. Als je in Word een formulier maakt wil je meestal niet dat gebruikers aan dingen als kopteskt etc. kunnen sleutelen. De beveiliging die je instelt gaat immers over het gehele document en niet alleen voor dat stukje formulier dat je hebt gemaakt. Mischien is het hiervoor handiger om een UserForm te gebruiken. Daarin is alles standaard al beveiligd en kun je het hoofd document dus ongemoeid laten. Helaas geen oplossing dus. Wellicht kun je het probleem nog eens voorleggen in een MS managed forum. Grtz,
Link naar reactie
Je kunt in VBA (via <ALT>+<F11>) een userform aanmaken op een vergelijkbare manier als dat je dat in VB kunt. Omdat dit gedeelte niet in je document zit heb je er ook geen last van als er dingen in je document wijzigen. Het form kun je vervolgens laten oproepen door een macro te koppelen achter een custom button in de menubalk. Grtz,
Link naar reactie
[quote:7d579c2460="beheer25"]Je kunt in VBA (via <ALT>+<F11>) een userform aanmaken op een vergelijkbare manier als dat je dat in VB kunt. Omdat dit gedeelte niet in je document zit heb je er ook geen last van als er dingen in je document wijzigen. Het form kun je vervolgens laten oproepen door een macro te koppelen achter een custom button in de menubalk. Grtz,[/quote:7d579c2460] Klopt het dat je in het userform geen opmaak kunt toepassen, of kan dat wel? Op de manier waarop ik het wil gebruiken moet ik de lettergrootte, lettertype, kleur etc. aan kunnen passen zonder dat een gebruiker daar wat aan kan veranderen.
Link naar reactie
Je kunt via het userform wel macro's aanroepen die in het hoofddocument aanpasingen doen, maar op het formulier zelf kun je niet heel erg veel aan opmaak doen. Je moet een userform niet gebruiken als iets dat ook nog afgedrukt moet worden. Dan werkt deze tactiek niet. Als je een gebruiker gegevens in wil laten voeren die verder in het document terug moeten komen werkt een userform wel goed. Grtz,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...