Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik ben al uren bezig met een ( :roll: eenvoudige)oefening in vb6 en geraak er echt ni uit.Het is de bedoeling het lidgeld te berekenen,de basisprijs is 15 euro. -[color=blue:764bc2f1f1]Als de student langer dan 3 jaar lid is dan gaat er 4 € van het basisbedrag af m.a.w. (15-3) -langer dan 3 jaar,4 € (15-4) -minder dan of gelijk aan 3 jaar,2euro (15-2) -als de student op kot zit (via chkbox) dan gaat er nog is 2 € af -als de student een beurs(via chkbox) heeft nogmaals 2 € eraf -de minimumbijdrage = 9 € dus als na bovenstaande controles als de basisprijs lager is dan 9 € dan wordt die gelijkgesteld met de minimumbijdrage.[/color:764bc2f1f1] een makkie dacht ik :evil: Ik ging er van uit dat ik maar 1 variable nodig had "de bassisprijs" want de rest staat op mijn formulier nl txtnaam (deze is niet belangrijk) txtaantaljaar txtbijdrage (in dit tekstveld moet het uiteidelijke lidgeld komen) chk_kot chk_beurs nu ik mag wel geen [size=18:764bc2f1f1]select case [/size:764bc2f1f1]of de and operator gebruiken :o kweet veel tekst :lol: Nu ik dacht te werken op deze manier [color=green:764bc2f1f1]basisprijs = 15 if val(txtaantaljaar) < 3 then basisprijs = basisprijs - 4 else if val(txtaantaljaar) >= 2 or val(txtaantaljaar) <= 3 then basisprijs = basisprijs - 2 else if chk_beurs.value = true then basisprijs = basisprijs - 2 else if chk_kot.value = true then basisprijs = basisprijs - 2 en dan een paar keer end if als die prijs lager is dan 9 €, de basisprijs gelijkstellen met 9 euro (basisprijs = 9€) vervolgens de basisprijs doorgeven;txtbijdrage.value = basisprijs[/color:764bc2f1f1]. ben de er al een paar uur mee zoet maar moet opgeven wie heeft raad :(
Link naar reactie
Typisch voor dit forum hier als ge dan is een vraag post dan krijg je zon antwoord.[size=24:1fe6fbe592][/size:1fe6fbe592]bedankt voor niks :evil: en dat de oefening simpel wa da had ik ook al door zenne en zelfs op zon vraag krijg je hier [color=red:1fe6fbe592]rot antwoord[/color:1fe6fbe592]. rotforum
Link naar reactie
idd wiep, maar ik probeer het nog maar ff.. HINT: [b:116733c485]3. requests Script- en programmeer-requests staan erg lui en worden gesloten. Het forum is om van te leren, niet om anderen je werk op te laten knappen. Probeer eerst zelf een probleem op te lossen en kom dan met een probleemstelling naar het forum. Daarnaast staan op hotscripts.com vele duizenden scripts in allerhande scripttalen.[/b:116733c485] okay? ;) doe rustig ofzo, of _wil_ je geen antwoord? *g* met tabben: [code:1:116733c485]basisprijs = 15 if val(txtaantaljaar) < 3 then basisprijs = basisprijs - 4 else if val(txtaantaljaar) >= 2 or val(txtaantaljaar) <= 3 then basisprijs = basisprijs - 2 else if chk_beurs.value = true then basisprijs = basisprijs - 2 else if chk_kot.value = true then basisprijs = basisprijs - 2 [/code:1:116733c485] zie je het probleem? oplossing van Wiep: alle else weghalen lijkt me niet alles, ik zou else veranderen in end if: [code:1:116733c485]basisprijs = 15 if val(txtaantaljaar) < 3 then basisprijs = basisprijs - 4 end if if val(txtaantaljaar) >= 2 or val(txtaantaljaar) <= 3 then basisprijs = basisprijs - 2 end if if chk_beurs.value = true then basisprijs = basisprijs - 2 end if if chk_kot.value = true then basisprijs = basisprijs - 2 end if[/code:1:116733c485] eventueel kan je nog ergens endif gebruiken. oh. Probeer eerst een taal te _begrijpen_... en leer met tabs te werken, anders heb ik nog wel een stel of 20 basicprogramma's voor je die je netjes mag structurizen...
Link naar reactie
[quote:c4b4cdf986]oplossing van Wiep: alle else weghalen lijkt me niet alles, ik zou else veranderen in end if: [/quote:c4b4cdf986] Tja, dat lijkt me duidelijk: een 'if' zonder 'end if' levert immers een foutmelding op. :) Maarre, ik besteed verder geen tijd aan dit soort mensen die zo asociaal reageren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...