Ga naar inhoud

[Acces 2002] Knipperen voorkomen


Aanbevolen berichten

Om te verkomen dat je naar een nieuwe, lege periode kan, gebruik ik dit [i:b87d395fe7]kinderlijke[/i:b87d395fe7] scriptje: [code:1:b87d395fe7] DoCmd.GoToRecord , , acNext If [TV: Periode] = 0 Then VorigeRecord End If[/code:1:b87d395fe7] Nu ga je naar de laatste record, een nieuwe periode en ga je gelijk weer naar de laatste periode. Hoe maak ik dat je werkelijk voorkomt dat je naar een nieuw record gaat, ipv van herstelt en weer terug gaat? Alvast Bedankt!
Link naar reactie
Is toch niet zo moeilijk? Stel, je hebt een rijtje van 3 records: Periode-------------Begindatum-------Einddatum 1_______________1-1-2004_______29-1-2004 2_______________30-1-2004_______27-2-2004 3_______________28-2-2004_______25-3-2004 Nu wil ik de waarde van periode van de/het laatste record weten, in dit geval '3'. Hoe kom ik hier achter?
Link naar reactie
Wel eens van SQL gehoord? Of sorteren? Je hebt een tabel en nu wil je weten wat de waarde is van het laatste record zeg je. Je records staan in een tabel. Nou, dan kijk je in die tabel. Om een goed antwoord op je vraag te geven is maar net wat je precies wilt met die informatie. Wil je het laatste nummer weten om hem op te kunnen hogen? Waarom wil je die waarde weten?
Link naar reactie
Omdat ik een script gebruik om een nieuwe periode aan te maken. Hierbij worden automatisch gegevens ingevult. Omdat bv. datums op elkaar aan moeten sluiten; ik heb een script die kijkt in welke periode een bepaalde datum valt. Als ik dan zelf invul: Periode--------Begindatum------Einddatum ___1_________1-1-2004______20-1-2004 ___2_________24-1-2004_____18-2-2004 En ik vul 22 januari, dan gaat er iets niet goed. Als je op volgende record druk als je op de laatste record zit, krijg je een nieuw, [u:5e461c6f6f][i:5e461c6f6f][b:5e461c6f6f]leeg[/b:5e461c6f6f][/i:5e461c6f6f][/u:5e461c6f6f] record. Dit wil ik dus voorkomen. Bij het laatste record moet je niet naar een volgend, nieuw record kunnen gaan.
Link naar reactie
[quote:bf5c7089ad="Wiep Corbier"]Doe je i.p.v. een record terug een tekstbox die meldt dat er geen nieuw record aangemaakt mag worden. Dat lege record dat jij ziet is namelijk nog niet aangemaakt. Dat wordt pas aangemaakt als er ook iets ingevoerd wordt.[/quote:bf5c7089ad]Had ik eerst ook, was niet 'gebruiksvriendelijk'. Hetwas zelf heel irritant als je steeds op ok moest drukken.
Link naar reactie
[quote:8936225904="Wiep Corbier"]Boekje VBA pakken en leren :)[/quote:8936225904]Wrom ben ik dan in vredesnaam lid van dit forum?? :-? [quote:8936225904="Wiep Corbier"]Gewoon aan de gebruikers vragen hoe ze het hebben willen en dan zo maken.[/quote:8936225904] Is dus al bekend, geen meldingen waar ze alleen maar onzeker van worden. Dus: Als je in de laatste bestaande periode zit en je drukt op volgende, gebeurt er helemaal niets. Iemand anders een aanwijzing?
Link naar reactie
Ik denk dat je meer reacties krijgt als je een wat ruimere omschrijving geeft van de feitelijke situatie. Dan kunnen mensen een beter inzicht krijgen van het probleem. Nu staat er feitelijk, gebruikers mogen niet een nieuw record aanmaken, maar ze mogen er ook niet voor gewaarschuwd worden als die situatie dreigt zich voor te doen. Tenminste, dat is wat ik er uit opmaak. Vertel even iets meer, dan zullen er vast mensen zijn die zeggen: ah, op die manier, nou, dat heb ik zo en zo opgelost.....
Link naar reactie
Kep de exacte beschrijving ook in een ander dinkie gepost. Kreeg de reactie dat ik [i:6c70535668]DLast[/i:6c70535668] moest gebruiken. Dit heb ik er dus van gemaakt: [code:1:6c70535668]Sub VorigeRecord() On Error GoTo Err_VorigeRecord DoCmd.GoToRecord , , acPrevious If DFirst("[Perioden]![ID]", "[Perioden]") = [ID] Then Knop__Volgende_record.SetFocus Knop__Vorige_record.Enabled = False End If If Not DLast("[Perioden]![ID]", "[Perioden]") = [ID] Then Knop__Volgende_record.Enabled = True End If Exit_VorigeRecord: Exit Sub Err_VorigeRecord: Resume Exit_VorigeRecord End Sub Sub VolgendeRecord() On Error GoTo Err_VolgendeRecord DoCmd.GoToRecord , , acNext If DLast("[Perioden]![ID]", "[Perioden]") = [ID] Then Knop__Vorige_record.SetFocus Knop__Volgende_record.Enabled = False End If If Not DFirst("[Perioden]![ID]", "[Perioden]") = [ID] Then Knop__Vorige_record.Enabled = True End If Exit_VolgendeRecord: Exit Sub Err_VolgendeRecord: Resume Exit_VolgendeRecord End Sub[/code:1:6c70535668]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...