Ga naar inhoud

(VB.NET) MSNBot doe raar


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met msn robot. En hij werkt al grotendeels maar ik wil dat als iemand wat tegen hem zegt tegen hem dat hij antwoord dat daar op lijkt... MSn'er: Hoi Bot: Hey MSN'er: Hoe gaat ie? Bot: goed En ga zo maar door. Ik heb nu zelf iets geprobeerd dat hij uit een XML bestand te teksten pakt maar dan pakt hij de tweede en is ook met random tekst en dat wil ik niet. Weet iemand wat ik kan doen?
Link naar reactie
Ohja code van wat ik nu heb: [code:1:fc8cbf35cf] Private Function GetQuote() As String 'Laad een quote uit een bestand Dim xmldoc As System.Xml.XmlDocument = New System.Xml.XmlDocument Dim nodes As System.Xml.XmlNodeList Dim ran As System.Random = New System.Random Dim i As Integer xmldoc.Load(Environment.CurrentDirectory & "\quotes.xml") nodes = xmldoc.SelectNodes("/tommybot/quotes") aa = ran.Next(1, nodes.Item(0).ChildNodes.Count - 1) i = Math.Ceiling(aa) Return nodes.Item(0).ChildNodes(i).Attributes.Item(0).InnerText End Function[/code:1:fc8cbf35cf]
Link naar reactie
Hallo JarnoV, Begrijp ik het goed als ik zeg dat je steeds het tweede item uit je bestand leest? [code:1:dc6475e51d] aa = ran.Next(1, nodes.Item(0).ChildNodes.Count - 1) i = Math.Ceiling(aa) Return nodes.Item(0).ChildNodes(i).Attributes.Item(0).InnerText [/code:1:dc6475e51d] Is i dan niet al maximaal? Trouwens dit zou in sommige BASIC talen overzichtelijker gaan, maar dat terzijde. Abcott
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...