Ga naar inhoud

Perl: elk woord op eigen regel


Aanbevolen berichten

Gerben bedankt. Zou je misschien je code kunnen uitleggen? Je maakt dus gebruik van de [i:ec1e1e5730]s//[/i:ec1e1e5730] laat met de reguliere expressie [i:ec1e1e5730]\w[/i:ec1e1e5730] alle alphanumerieken vervangen door wat? Vervolgens laat je een newline joinen... Ik ben nogal een newbie wat betreft perl, ik heb meer een C achtergrond, dus de exotische eigenschappen van Perl zijn nog relatief nieuw voor mij. Ik heb een andere manier gevonden die voor mij wat begrijpelijker is: [code:1:ec1e1e5730] @words = split(/\s+/, $line); foreach $word (@words) { print("$word\n"); } [/code:1:ec1e1e5730]
Link naar reactie
[quote:d8ba6c8644="gerben"]De regel waar het om gaat is een reguliere expressie, die (een of meer) word characters (\w+) eruit pikt. Dit komt meerdere malen voor, die ondervang je met /g, en de resultaten gaan naar de array @words. Dit is dus geen substitute![/quote:d8ba6c8644] Ok, je matcht dus alle alphanumerieken... Wat vind je van mijn manier trouwens?
Link naar reactie
Zou ook moeten werken. Dat is het aardige van perl, je kunt alle problemen op 101 manieren oplossen. Kan trouwens zijn dat ie problemen heeft met regelscheidingen. Waarschijnlijk werkt jou manier ook trager. Maar als het om een enkele/korte tekst gaat, zal dat niet zo'n punt zijn. Denk dat dit trouwens ook zou moeten werken... print join /\n/, ($text =~ /\w+/g);
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...