Ga naar inhoud

[Delphi] Hele folder legen, incl subfolders ?


Aanbevolen berichten

Ik heb een temp folder op mijn hd (D:\temp) waar ik bestanden naar download. Als ze bruikbaar zijn, haal ik ze eruit, anders gooi ik ze allemaal weg. Maar ik wil een programmaatje maken, dat als er meer dan 25mb in die map zit, hij 'geleegd' wordt. Het kan dan dus helemaal weg (niet naar de prullenbak). Heb geen idee.. Iemand iets om me opweg te helpen ? Bvd, Lodyx
Link naar reactie
Zoek dan eens op het Internet naar DIRUSE.EXE. Wordt uitgegeven door MS en voldoet aan jouw verwachtingen. De rest, zoals een deltrre zou je er dan toch zelf bij kunnen maken. Ik heb hier ook een check per 10 minuten draaien of ik een bepaalde drive heb staan, zoniet krijg ik een melding en wordt er automatisch een andere drive gemapt. Allemaal in DOS en zo moeilijk is het nu ook weer niet. Zoek anders een met google (of zo) naar "Disk Usage check windows" zonder de "" natuurlijk
Link naar reactie
[quote:cbe85d4b10="turbo-pascal"]Ik heb een temp folder op mijn hd (D:\temp) waar ik bestanden naar download. Als ze bruikbaar zijn, haal ik ze eruit, anders gooi ik ze allemaal weg. Maar ik wil een programmaatje maken, dat als er meer dan 25mb in die map zit, hij 'geleegd' wordt. Het kan dan dus helemaal weg (niet naar de prullenbak). Heb geen idee.. Iemand iets om me opweg te helpen ?[/quote:cbe85d4b10] [url=http://homepages.borland.com/efg2lab/Library/Delphi/IO/Directories.htm#GetFolderSize]efg's Directories[/url] [quote:cbe85d4b10="turbo-pascal"] 1) Het moet automatisch gaan. 2) Alleen als er 25mb+ is 3) Je moet er niks van merken (achtergrond)[/quote:cbe85d4b10] [quote:cbe85d4b10="webspider"]iig -> kik uit dattie bij een download niet wordt leeggegooid[/quote:cbe85d4b10]
Link naar reactie
Dit is er eentje uit mijn zelfgemaakte collectie: [code:1:80b49dfc72]function MyRemoveDir(Directory: String): Boolean; var SearchRec: TSearchRec; CurrentPath: String; begin if FindFirst(Directory+'\*', faAnyFile, SearchRec) = 0 then begin repeat if (SearchRec.Name = '.') or (SearchRec.Name = '..') then Continue; CurrentPath := IncludeTrailingPathDelimiter(Directory)+SearchRec.Name; if SearchRec.Attr and faDirectory = faDirectory then MyRemoveDir(CurrentPath) else DeleteFile(CurrentPath); until FindNext(SearchRec) <> 0; FindClose(SearchRec); end; RemoveDir(Directory); Result := not DirectoryExists(Directory); end;[/code:1:80b49dfc72] Van 25 MB moet je er zelf ff infixen :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...