Ga naar inhoud

Inifiles lezen in vb6.0


Aanbevolen berichten

IniFiles Wie kan me helpen met het lezen van inifiles. Als ik in vb een inifile lees met de api-functie GetPrivateProfileString, dan gaat dit de eerste keer goed. De tweede keer niet. Als ik namelijk het inifile aanpas en ik sla deze wijziging op, dan wordt, als ik het inifile nogmaals lees met GetPrivateProfileString, nog steeds de beginwaarde gelezen em miet de waarde die ik zojuist had aangepast. Het lijkt er op dat het inifile niet telkens opnieuw wordt geopend als ik het file opnieuw lees. Hoe kan ik dit oplossen? Ik gebuik de volgende code: Declare Function GetPrivateProfileString Lib "kernel32" Alias "GetPrivateProfileStringA" (ByVal lpApplicationName As String, ByVal lpKeyName As Any, ByVal lpDefault As String, ByVal lpReturnedString As String, ByVal nSize As Long, ByVal lpFileName As String) As Long Dim ReturnString As String * 100 ReturnString = String$(100, " ") GetPrivateProfileString "Paths", "InputDir", "NotFound", ReturnString, Len(ReturnString), inifile InputDir = Left(ReturnString, InStr(ReturnString, Chr(0)) - 1)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...