Ga naar inhoud

JAVA - Beginnen


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen! Heb om te leren programmeren in JAVA een lekker dik boek gekocht, maar ik krijg het eerste voorbeeld al niet aan de praat. Heb met Google gezocht, maar aangezien JAVA helemaal nieuw voor me is kan ik geen oplossing vinden. [code:1:2fd5709084] public class app { public static void main(String[] args) { System.out.println("Groeten van Java!"); } } [/code:1:2fd5709084] Error -> excepton in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: app Kan iemand me vertellen hoe ik dit kan oplossen, moet nog 1150 blz :lol: Thx, Demmin
Link naar reactie
Bij mij doet dat programmaatje het gewoon (letterlijk de jouwe gekopieerd)... Ik zal effe proberen het stap voor stap uit te leggen: 1. Je typt het programma (zoals je het nu dus hebt) in een editor en slaat hem op als app.java (hij moet dus dezelfde naam hebben als de public class (let op hoofd-/kleine letters) 2. compileer hem door dit in te typen in een dosbox (of opdrachtprompt) (zorg uiteraard dat je in de juiste map staat) : javac app.java 3. voer hem uit door in te voeren (ook in een dosbox): java app Het programma is in ieder geval goed geschreven, maar misschien is er iets mis gegaan bij een van bovenstaande stappen... Succes!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Zou je wel m'n Java diktaat willen geven.. stuk simpeler opgebouwd.. leer je alles stap voor stap :P. Java is op zich makkelijk, maar je moet goed opletten met hoofd- / kleine letters, haakjes ( ), accolades { } en natuurlijk ; niet vergeten :lol: Voor verdere Java vragen voor beginners mag je me ook wel PM'en :) Heb zelf voor m'n opleiding al 2 Java boeken: -Core Java 2 Volume I (Fundamentals) @ ~ 700 blz -Core Java 2 Volume II (Advanced Features) @ ~ 1200 blz En dan nog 2 diktaten (weer 200 blz). Naja voor alles geld, veel lezen & oefenen ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...