Ga naar inhoud

(VB6) vertraging inbouwen


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik heb voor een programma een stukje code waarmee ik een screenshot neem alleen wil ik bij dat screenshot een aantal knoppen weg laten vallen. Die kan ik dus gewoon met 'knop.visible = false' verstoppen en daarna het screenshot laten maken, het probleem is alleen dat het screenshot meteen de volgende commandoregel is waardoor ik steeds een screenshot krijg waarbij de knop nog niet helemaal weg is. Dit wil ik verhelpen door een vertraging tussen deze commando's te zetten, maar weet iemand hoe ik dat kan doen?
Link naar reactie
die vat ik dan weer niet :-? Je kun zoiets doen als: [code:1:1915f372ec] Timer.Enabled = True While i = false knop.visible = false If timer1.Time = 2 Then i = true Next Timer1.Enabled = false 'Screenshot code [/code:1:1915f372ec] Ik heb VB hier niet op staan en al een tijd niet meer gedaan dus er zitten wat fouten in, maar het gaat om het idee. Hij herhaald de stappen tussen While en next als i niet waar is. i wordt waar als er 2 sec verstreken zijn. Dan gaat hij verder (zet teller uit en maakt een shot).
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:cc086b8689="Gerton"]Na de regel knop1.visible = False voeg je een regel in met het commando Doevents. Dit commando zorgt ervoor dat alles in deze procedure voor dit commando wordt uitgevoerd.[/quote:cc086b8689] A) leg uit? ik kan je niet helemaal volgen :-? B) dit is een topic van een maand oud, kicks worden niet op prijs gesteld :wink: C) je onderschrift is te lang, mag maximaal 2 regels zijn 8)
Link naar reactie
[quote:5ced6f0f08="webspider"][quote:5ced6f0f08="Gerton"]Na de regel knop1.visible = False voeg je een regel in met het commando Doevents. Dit commando zorgt ervoor dat alles in deze procedure voor dit commando wordt uitgevoerd.[/quote:5ced6f0f08] A) leg uit? ik kan je niet helemaal volgen :-? B) dit is een topic van een maand oud, kicks worden niet op prijs gesteld :wink: C) je onderschrift is te lang, mag maximaal 2 regels zijn 8)[/quote:5ced6f0f08] op A: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;158175 Op B: Zijn oude posts zonder goed antwoord verlopen ? kicks ?? :-? Het zegt me niets.... Maar ik zal je niet schoppen, voor als je daar bang voor was... ( ik is niet echt gewelddadig) Op C: groeten. das 1 Gerton das 2.. Netjes toch ??
Link naar reactie
A) ik bedoelde: geef een voorbeeld van hoe je het moet gebruiken [code:1:b1cd61577a] X = Timer() Do While X + 10 > Timer() DoEvents Loop [/code:1:b1cd61577a] bijvoorbeeld :) B) topics na 2 weken zijn meestal al opgelost :) maar nvm, dit was een zeer nuttige toevoeging, ik dacht van, en wat heeft _dit_ dan voor voordelen, omndat je geen voorbeeld gaf ;) C) twee regels = tussenregels meegerekend ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...