Ga naar inhoud

[java] vector-elementen in een jlist


Aanbevolen berichten

Ik probeer de inhoud van een vector (gevuld met objecten) weer te geven op een (Swing)scrollpane. Dat kan volgens de API simpel door aan een JList als parameter de vector mee te geven. Als ik dat doe krijg ik echter alleen codes (zoiets als blabla@1a27467) te zien. Kan iemand mij vertellen hoe ik daar de 'echte' inhoud kan krijgen van de vector? bvd henkz
Link naar reactie
[quote:ef12fc6999="henkz"]blabla@1a27467[/quote:ef12fc6999] Dat zijn volgens mij de namen die java zelf gegeven heeft aan de objecten... Om de tekst tevoorschijn te krijgen die jij wilt, kan je een eigen ToString-methode schrijven die de eigenschappen laat zien die jij wilt... (Ben nog redelijk nieuw in java, dus het zou kunnen dat er een makkelijkere oplossing is)
Link naar reactie
Hey ik heb laatst het zelfde probleem gehad, en na wat zoeken en plaatsen van topics kreeg ik het volgende antwoord. Je moet aan de JList een renderer toevoegen. Hiervoor moet je een class maken die deze extends (zie code) en hier kan je opgeven wat als text gezet moet worden. Je moet dan de renderer nog wel toevoegen aan de JList via list.setCellRenderer(new ......Renderer()); Hieronder zie je een code die ik gebruik, suc6 ermee [code:1:78732de96d] class FilmCellRenderer extends DefaultListCellRenderer { public Component getListCellRendererComponent( JList list, Object value, // value to display int index, // cell index boolean iss, // is the cell selected boolean chf) // the list and the cell have the focus { super.getListCellRendererComponent(list, value, index, iss, chf); String s = ((Film)value).m_sNaam; setText(s); return this; } }[/code:1:78732de96d] ps: hier een link naar ander topic ;) [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/875639/[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...