Ga naar inhoud

VB 6.0 Picture's en database.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi Mijn Vb programmaatje werkt goed. Gewoon een database die met behulp van de visual data manager en datacontrols aan textboxen is gekoppeld, gebruikmakend van een access database. Maar hoe ga je nu om met plaatjes. Als ik blader moeten de bijbehorende plaatjes in een picturebox verschijnen. Dus dat gaat niet zo als met text, van voer in en sla op. Hoe moet ik ongeveer beginnen. grt, FX
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hoi Tja, ik kom er toch niet uit. Een picturebox kun je koppelen aan een datacontrol, dus denk ik dat je met plaatjes kunt bladeren net zoals met de text. [quote:735a9f976f]Zet je plaatjes in een map, en voer het pad er naar toe in je database in. [/quote:735a9f976f] Dat zou dus zo iets moeten zijn [code:1:735a9f976f]Picture1.Picture = loadPicture"ICONS\COMPUTER\TRASH02A.ICO")[/code:1:735a9f976f] maar hoe geef ik dit aan met de picturebox ? Het bladeren met de database wat betreft textboxen is geen probleem, maar nu de plaatjes nog. grt, FX
Link naar reactie
Tja, het werkt nog steeds niet. Wat doe ik. Ik gebruik in mijn database text4(7).text als de textbox waarin het pad en de naam van het plaatje staan. Dus Ga naar eerste record ‘ lees de text van text4(7).text en print de text ‘ ter controle, er staat dan ook c:\qc\eye.ico ‘Nu het plaatje [code:1:7b057991b4]frm.Picture2.picture = LoadPicture("frm.text4(7).text")[/code:1:7b057991b4] en dat werkt dus niet. Zet ik onderstaande code neer [code:1:7b057991b4]'frm.Picture2.picture = LoadPicture("c:\qc\eye.ico") ' werkt[/code:1:7b057991b4] Dan werkt het wel, maar dan krijg ik alleen eye.ico te zien, terwijl het de bedoeling is dat er elke keer een ander plaatje wordt opgehaald met de informatie die in de textbox text4(7).text staat ga naar volgende record Ik zie gewoon iets niet met die picturebox als het gaat om steeds het plaatje te wisselen tijdens het bladeren. :oops: :( :oops: :( :oops: :( :oops: :( grt, FX
Link naar reactie
tjas, als je 'hard' ("c:\qc\eye.ico") programmeert zal inderdaad die eye.ico iedere keer verschijnen. Maar het moet toch net zo werken als met de rest van je record neem ik haast aan. Kan me niets anders voorstellen. Je moet er dus voor zorgen dat de waarde: "c:\qc\eye.ico" in een variabele komt te staan gekoppeld aan je database. Helaas heb ik geen VB meer op mijn computer staan dus kan het zelf niet checken of testen.
Link naar reactie
Tja Wiep zoiets moet het zijn. Ik ga rustig verder met rommelen. [quote:8806e56fbf]Helaas heb ik geen VB meer op mijn computer staan dus kan het zelf niet checken of testen.[/quote:8806e56fbf] Tja, dat heb je als je prof gaat bezig zijn in je leven. Bij deze gefeliciteerd. Waar is Paulus eigenlijk gebleven, heb 'm al in geen jaren meer gezien hier ? grt, FX
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...