Ga naar inhoud

Access: ideale manier om lijst òp invoerscherm synchroon te


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een invoerformulier frmPersonen voor de invoer van Personen. Op hetzelfde formulier bevindt zich ook een lijst (lstPersonen) met alle reeds ingevoerde personen gesorteerd op achternaam (datasource is qryPersonen). Een klik in de lijst geeft de gegevens van de gekozen persoon in het formulier weer middels: rst.FindFirst "PersoonID = " & lstPersonen Me.Bookmark = rst.Bookmark rst.Close Na wijziging van gegevens, bijv. de achternaam, wordt de lijst geupdate met lstPersonen.Requery. Voeg ik een nieuw persoon toe dan verschijnt deze ook netjes in de lijst en bij verwijderen is deze persoon niet meer zichtbaar in de lijst. Allemaal door lst.Requery. Echter als ik bijvoorbeeld de persoon vóór de net nieuw ingevoerde persoon in de lijst selecteer en verwijder dan wordt in de lijst niet de net nieuw ingevoerde persoon geselecteerd maar de persoon dáárna. Selecteer ik dan die net ingevoerde persoon in de lijst en verwijder ik die dan verschijnt er een leeg invoerformulier en niet het record wat daarna zou moeten komen gezien de sortering op achternaam. (onderaan nog een voorbeeld) Dit lege record invullen of verwijderen gaat niet want ik krijg een melding dat het record niet bestaat. Ik heb al iets geprobeerd met de sortering van het formulier zelf maar ik krijg het niet goed werkend. Spookrecord. Wat is de ideale manier om de lijst en het invoerscherm geheel synchroon te laten werken? --VOORBEELD-- Dus de lijst met namen: Borg Janssen Kuiper Steenhoven Zwaag Ik voeg toe: Meijer Lijst wordt: Borg Janssen Kuiper Meijer Steenhoven Zwaag Ik slecteer Kuiper en klik verwijderen. De nieuwe lijst wordt: Borg Janssen Meijer Steenhoven Zwaag waarbij Steenhoven is geselecteerd en niet Meijer, het alfabetisch gezien volgende record ik klik zelf op Meijer en kies verwijderen. De lijst wordt netjes: Borg Janssen Steenhoven Zwaag maar er verschijnt dan wel een leeg spookrecord...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...