Ga naar inhoud

Het element data in VB


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb weer een nieuw probleem. In een programma heb ik het element ‘data’ gezet op het formulier. Hiermee wil ik in een database kijken. De database is in excel en bevat verschillende werkbladen. Als ik in een bepaald werkblad gegevens wil bekijken stel ik in de code van het programma de ‘datasource’ in op het betreffende werkblad. Maar als ik later in een ander werkblad wil kijken lukt het mij niet in dat werkblad te komen door de datasource te veranderen. De computer blijft hardnekkig in het eerste werkblad zoeken. Hoe kan ik ‘data’ resetten? Overhaus
Link naar reactie
Ik heb mij vergist in de terminologie. Ik schreef datasource. Ik bedoelde natuurlijk: 'RecordSource'. Bart van Delft adviseerde: data1.datasource = "C:\andere.xls" Dit moet dus ook worden : data1.RecordSource = "C:\andere.xls" Maar daarin is hij abuis want hij verwijst naar een andere database en niet naar een ander werkblad. En dan had er moeten staan: data1.DataBaseName = "C:\andere.xls" data1.RecordSource = "anderWerkblad$" heb ik juist geprobeerd maar er wordt hardnekkig gezocht in het éérste werkblad. Overhaus
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...