Ga naar inhoud

help bij oefening


anoniem

Aanbevolen berichten

:D ik zit met een korte vraag en hoopte dat ik hier toch een duwke in de rug kan krijgen wat de broncode aangaat.de vraag luidt "[size=18:1c282606b0]bepaal random 10 oefeningen op de tafels van vermeningvuldiging en geef een beoordeling"[/size:1c282606b0]. het is dus de bedoeling dat de gebruiker random 10 vermvuldiging oef krijgt,daar een antwoord op invoert(bv. 2*3 = random oef die de pc geeft en dan de uitkomst word ddor de gebruiker ingevoerd waarop de de computer een beoordeling geeft juist of fout(bv. 2*3=7 uitvoer de uitkomst is fout. :o dit alles moet in de for lus gebeuren
Link naar reactie
Kijk even naar de functies [i:bfd84e8bad]rand[/i:bfd84e8bad] en [i:bfd84e8bad]srand[/i:bfd84e8bad]. Even zoeken met google op [i:bfd84e8bad]random number c[/i:bfd84e8bad] had je o.a. [url=http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=6970&lngWId=3]dit[/url] opgeleverd. De rest kun je lijkt me wel zelf bedenken.
Link naar reactie
Volgens mij moet het programma alleen zo REAGEREN ja. Nadat ik het nog een keer gelezen had denk ik dat je dit bedoelt: Er moeten 10 random sommen gegeven worden. De gebruiker moet het antwoord geven en de pc moet weergeven of dat antwoord goed of fout is. Ik denk het volgende moet gebeuren: for (t=0 tot t<random getal, t++) { random getal * random getal } achter deze getallen staat iets van een tekstvak ofzo en daar moet de gebruiker het antwoord invullen. Is het antwoord goed, dan komt er een labeltje "goed" te voorschijn, als het fout is, geeft het labeltje "fout" weer. Dat moet toch niet zo moeilijk te maken zijn? Je moet inderdaad alleen even uitzoeken hoe het gaat met de random functie. (zelf programmeer ik af en toe in JAVA en das net ietwat anders dan C++)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...