Ga naar inhoud

[VB6] Hoe verberg ik mijn app voor Taakbeheer


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een client-server app voor een internet cafe. Het progsel moet de computer op een door de administrator vastgestelde tijd afsluiten, ongeacht wat. Het programma is (uiteraard) password protected dus de gebruiker zou er niet mee moeten kunnen rommelen. Ook zijn alle registry entries versleuteld d.m.v. een simpele XOR routine dus de 'gewone' gebruiker zal hierdoor wel afgeschrikt worden. Het probleem is dat het progje nog steeds in de lijst met processen staat. Onder windows 9x kun je dat verbergen met 'RegisterServiceProcess' maar deze API functie is niet toepasbaar op NT versies. Hierdoor zou de gebruiker het proces af kunnen sluiten en dat is niet wat de administrator wil. Hoe krijg ik dit proces alsnog uit de lijst? Is dit uberhaupt wel mogelijk in NT?
Link naar reactie
[quote:a43e6dfe66="webspider"]DAt betekent niet dat ik het niet op akn zoeken :-) http://www.geocities.com/lwddemon/setiservice/ <-- dat gaat oover het runnen van SETI@home als service, dat zou met je progje ook moeten lukken :-)[/quote:a43e6dfe66] Die link is inderdaad erg interessant, ik ga er morgen eens flink mee aan de slag. Ik heb ook een programma dat zichzelf kan registreren als een server, desnoods mail ik de auteur voor info. [quote:a43e6dfe66="Zematiës"]FF een inval: Als je wil dat je proggie niet af te sluiten is, dan maak je twee verschillende processen, die steeds checken of de ander nog bestaat, en anders weer opstarten.[/quote:a43e6dfe66] Dat idee had ik ook, en dan zou ik dat controlerende programma een niet opvallende naam kunnen geven. En anders, onder win9x is er zo'n taakplanner, ik neem aan dat die ook onder XP te vinden is. Maar zo'n niet te stoppen service is natuurlijk ook mooi.
Link naar reactie
Met behulp van VB6 is het volgens mij niet mogelijk windows services te maken. Hiervoor heb je dan C++ voor nodig. Er bestaan workaround met behulp van wrappers en dergelijke, maar het kost een hoop moeite. In VB.NET kan het wel. In VB.NET is het maken van dergelijke services zeer eenvoudig. Kies als template een Windows Service, voeg code toe aan de OnStart, OnStop, OnPause, OnContinue events en voeg een installer toe aan de designer. De installer installeert later de service onder de gebruiker welke je daar instelt. compileren en met behulp ban InstallUtil.exe de service installeren. Deze is vervolgens te vinden in de lijst met services. Is erg veel over te vinden op het internet. Greetz, Taz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...