Ga naar inhoud

Dos emulator


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo ik verzamel veel abandoware. Ik vroeg me af of het mogelijk is om in C of in desnoods andere talen, een emulater te maken die DOS emuleert in windows XP. OK ik weet XP emuleert ook DOS. Maar dat gaat gepaart met veel fouten en problemen. Ook is het handig om programma's in high memory te spelen terwijl een deel daarvan hoort in dat kleine 640kb. Spellen zoals Falcon 3.0 hadden 600kb nodig. Ik bedoel dat je het dos programma zogenaamd in het 640kb ram doet maar in werkelijkheid in het high memory. Zo heb je altijd genoeg geheugen. Er zou ook soundblaster emulatie in kunnen etc. Graag als wat tips, of als je mee wil helpen graag.
Link naar reactie
Nou volgens mij is het probleem dat XP de toegang tot de hardware beperkt (oa. irq's) , dat is ook de reden dan veel games ed. voor dos niet onder windows xp werken. Ik heb nl. een hele tijd geprobeerd om Fast Tracker 2.x aan het werk te krijgen, alles deed het behalve geluid. Voor zover ik weet was / is hier ook geen oplossing voor. Ik denk wel dat er ergens een dos emu moet zijn... tenminsite je hebt zoveel emus dat er vast wel iemand is die dat ook al heeft gemaakt. Wat je misschien nog zou kunnen doen... Een Dos boot-disk maken met alle files (bijvoorbeeld sound,cd-rom) en zoveel mogelijk "hoog laden". als je dat gedaan hebt kun je de pc starten vanaf diskette en daarna de programma's die je wilt draaien vanaf je harde schijf starten. (misschien dat je een kleine 2gb part. moet maken waar die software op staat omdat fat niet om kan gaan met grotere partities)... Hoop dat je er wat aan hebt... :)
Link naar reactie
[quote:160f694bb7="Perer"]Hallo ik verzamel veel abandoware. Ik vroeg me af of het mogelijk is om in C of in desnoods andere talen, een emulater te maken die DOS emuleert in windows XP. OK ik weet XP emuleert ook DOS. Maar dat gaat gepaart met veel fouten en problemen. Ook is het handig om programma's in high memory te spelen terwijl een deel daarvan hoort in dat kleine 640kb. Spellen zoals Falcon 3.0 hadden 600kb nodig. Ik bedoel dat je het dos programma zogenaamd in het 640kb ram doet maar in werkelijkheid in het high memory. Zo heb je altijd genoeg geheugen. Er zou ook soundblaster emulatie in kunnen etc. Graag als wat tips, of als je mee wil helpen graag.[/quote:160f694bb7] Je zou eens kunnen kijken naar VMWare.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...